کد خبر 156068
۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

نائب رئیس کمیسیون بودجه در گفتگو با «حیات» تشریح کرد

سرنوشت بنزین و کالابرگ در بودجه 1402

سرنوشت بنزین و کالابرگ در بودجه 1402

نماینده مردم تربت حیدریه اظهار داشت: اگر دولت بخواهد در سال آینده یارانه نقدی را حذف کند و کالا برگ بدهد آن را باید در لایحه بودجه تعیین تکلیف کند.

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در گفتگو با «حیات» درباره راهبرد بودجه 1402 در خصوص یارانه ها و تعیین تکلیف کالا برگ و بنزین گفت: با توجه به اینکه هنوز لایحه بودجه به مجلس ارائه نشده اما خبرهای که ما از ارقام کلی بودجه داریم، در قیمت بنزین تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: تقریبا منابع حاصل از فروش فرآورده های نفتی در داخل کشور با همان رقمی که امسال است، تعیین می شود البته به جهت نحوه کنترل مصرف سوخت، ممکن است در دیگر حامل های انرژی بجز بنزین مقداری افزایش پیدا کند. لذا در جداول ابتدایی که ما از بودجه دیدیم قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند. 
نائب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات درخصوص یارانه ها گفت: مبلغی که در جداول، دولت ارائه داده و البته هنوز رسما اعلام نشده، تبصره 14 حاکی از این است که همین وضعیت یارانه ها بصورت نقدی حفظ می شود.

وی در ادامه گفت: اگر دولت بخواهد در سال آینده یارانه نقدی را حذف کند و کالا برگ بدهد آن را باید در بودجه تعیین تکلیف کند و مجلس و دولت به این جمع بندی برسند که همین یارانه نقدی را ادامه بدهند یا تبدیل به کالا برگ شود، که من فکر می کنم همین مسیر ادامه پیدا می کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در ادامه گفت: با توجه به تورم موجود امکان افزایش مبلغ یارانه ها بستگی به لایحه دولت دارد و در حال حاضر دولت همین مبلغ بین 300 تا 400 تومان را حفظ و مبلغی اضافه نکرده است. 

زنگنه در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال 1402 و اینکه این بودجه برای یکسال است و یا برای یک دوازدهم سال گفت: اگر کمیسیون تلفیق سریع کارش را پیش ببرد، ان شاءلله به چند دوازدهم نمی رسد.

برچسب‌ها