کد خبر 155692
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

قاضی زاده هاشمی؛

وضعیت مناسب بیمه دی نسبت به سایر بیمه‌ها/ ارز دولتی نداریم، با دلار آزاد خرید می‌کنیم

وضعیت مناسب بیمه دی نسبت به سایر بیمه‌ها/ ارز دولتی نداریم، با دلار آزاد خرید می‌کنیم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه وضعیت بیمه دی نسبت به سایر بیمه‌ها مناسب تر است، گفت: امسال نسبت به سال گذشته سرانه بیمه دی 100 درصد افزایش داشته؛ اما شدت تورم باعث شد تا این موضوع احساس نشود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: این آمادگی را داریم که به صورت فصلی با تشکل‌ها جلسه داشته و گفتگو کنیم. نگاه بنیاد این است که در حوزه های مختلف نظرات ایثارگران را دریافت کند.

وی با بیان اینکه ما با روش‌های مختلف نظرات ایثارگران را در سراسر کشور می‌شنویم، گفت: ما تلاش داریم اقداماتمان منطق روشن داشته باشد، اما بین خود عزیزان ایثارگر هم در برخی از موضوعات اختلاف نظر وجود دارد.

معاون رییس جمهور بیان کرد: قانونی که 10 سال اجرایی نشده باشد متروک است؛ 30 درصد قوانین ما که بار مالی داشته‌اند از گذشته تا به امروز اجرایی شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید یکی از 35 دستگاه حاضر در هیات دولت است و همگی در دولت تلاش می‌کنند، باتوجه به اندک بودن منابع اما بیشترین رشد منابع برای بنیاد شهید است که در لایحه دولت 37 درصد رشد داشته ایم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ما بودجه محدودی به جز بدهی‌ها داریم و امسال نسبت به سال قبل سرانه بیمه دی ما 100 درصد افزایش داشته؛ اما شدت تورم باعث شده تا این موضوع را احساس نکنید.

وی افزود: ارز دولتی وجود ندارد و ما باید با دلار آزاد خریدهای خود را انجام دهیم و ما به عنوان بنیاد باید اولویت های ایثارگران را درک و کاری کنیم که خانواده ها بتوانند نیازهای ضروری خود را تامین کنند.

معاون رییس جمهور بیان کرد: وضع ما از همه بیمه‌ها بهتر است؛ نسبت به بیمه تامین اجتماعی، سلامت و … وضعیت بسیار بهتری داریم و در حال حاضر هزار میلیارد تومان بدهی به بیمه دی داریم.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما به این بیمه بدهکار هستیم، اما از خدمات آن استفاده می‌کنیم و خدمات به جامعه هدف ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تعدادی ایثارگر داشتیم که درآمد خانواده آن‌ها یک میلیون تومان بود و واجب بود به آن‌ها رسیدگی کنیم. در رابطه با اجرای قوانین باید عملکرد دستگاه‌ها را گزارش دهیم و‌ برای دستگاه ها شاخص ارزیابی تعریف خواهیم کرد.

وی افزود: من در یک سال گذشته با 6 هزار نفر از جامعه ایثارگری دیدار داشتم و بنیاد یک دولت کامل است؛ چراکه ما باید به حوزه اقتصادی، بهداشت، آموزش و پرورش و… رسیدگی کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هر کاری مخالفانی دارد، گفت: باید زمان خود را مدیریت کنیم و 2 روز در هفته به استان‌ها سر می‌زنیم؛ ما سامانه دیدار را طراحی کرده‌ایم ‌ و دوستان موضوعات خود را در این سامانه ثبت می‌کنند و مشکلات رسیدگی می‌شود.

قاضی زاده افزود: ما باید به فرهنگ توجه جدی داشته باشیم و امسال اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی از موسسات خود را ارتقا داده‌ایم و در حوزه بهداشت و… کارهای خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما 8 معاونت داشتیم که سال‌های گذشته به 5 معاونت تبدیل شده و این کار ضربه زیادی به بنیاد شهید زده است.

برچسب‌ها