کد خبر 155671
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

وزیر کشور: احتمال تغییر یک یا دو استاندار دیگر نیز وجود دارد

محمدطیب صحرایی استاندار جدید کرمانشاه شد

محمدطیب صحرایی استاندار جدید کرمانشاه شد

وزیر کشور از انتخاب محمدطیب صحرایی در جلسه امروز هیات دولت به عنوان استاندار جدید کرمانشاه خبرداد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: محمدطیب صحرایی در جلسه امروز هیات دولت به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد.

بعد از استاندار کرمانشاه احتمال تغییر چند استاندار دیگر وجود دارد

وزیر کشور در ادامه افزود: همین جا از زحمات استاندار قبلی تشکر فراوان میکنیم، ایشان زحمات فراوانی کشیدند و دولت امروز یک استاندار جدید برای کرمانشاه مصوب کرد.

وحیدی افزود: احتمال تغییر یک یا دو استاندار دیگر نیز وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دولت الکترونیک گفت: مسوولیت دولت الکترونیک بیشتر با برادر عزیزم دکتر زارع پور وزیر ارتباطات است. مسوولیت های عمده با ایشان است و کارهای خوبی هم صورت گرفته است. دریچه واحد که در ICT راه افتاده کار بسیار خوبی بوده؛ مجوزهای کسب و کار واحد که در حال انجام است کار بسیار خوبی است ولی با این حال دولت الکترونیک باید به دولت هوشمند منتقل بشود. 

وحیدی افزود: فکر میکنم با تکمیل این موارد باید یک گام بلندتری برداریم و این در دستور کار عزیزان ما هست و این دنبال خواهد شد.

انتخابات الکترونیک چه زمانی محقق می شود؟

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که انتخابات الکترونیک چه زمانی به طور کامل محقق می شود، گفت: انتخابات الکترونیک یک بخشی مربوط به وزارت کشور است و یک بخش آن مربوط به شورای محترم نگهبان که آن را باید تایید کنند. به هر حال برگزاری اینگونه انتخابات‌ها یک سلسله نگرانی‌هایی دارد. در برخی کشورها مشکلاتی درست کرده است و به خوبی از رای مردم صیانت نشده است. با توجه به هک و نفوذ به این سیستم ها که وجود دارد ما پیشنهادات را به شورای نگهبان ارائه خواهیم کرد و با توافقات در این حوزه گام به گام جلو خواهیم رفت.

پیشنهادات درباره تقسیمات کشوری آماده شده است

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره تقسیمات کشوری و احتمال تغییر آن بیان کرد: مسائل مربوط به تقسیمات کشوری مسائل پیچیده‌ای است که ابعاد مختلفی دارد یعنی علاوه بر ابعاد جغرافیایی دارای ابعاد جمعیتی، اجتماعی و مسائل حوزه ها به ویژه در حوزه‌ حریم‌ها هستند. پیشنهادات درباره تقسیمات کشوری آماده شده ولی طبیعتاً این موضوع باید در کمیسیون‌های دولت مطرح شده و سپس به صحن دولت ارسال شود. 

وی ادامه داد: فرآیند های مربوط به آن در حوزه تخصصی و فناوری انجام شده و اطلاعات‌های لازم جمع آوری و پیشنهادات آماده شده که برخی از آن ها ارسال شده است. این پیشنهادات منتظر ارسال به کمیسیون های مربوطه و سپس به صحن دولت ارسال می شود.

برچسب‌ها