کد خبر 155424
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

آنچه مسی در نهایت به اثبات رساند:

این منم، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال

این منم، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال

لیونل مسی در نهایت به خواسته‌اش مبنی بر اضافه کردن جام جهانی به ویترین افتخارات خود رسید و حالا دیگر هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال از لحاظ افتخارات فردی و تیمی جلوتر از او دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ جام جهانی 2022 قطر هم سرانجام به پایان رسید و نبرد 32 تیم و بیش از 800 بازیکن برای رسیدن به یک عنوان، به برتری آرژانتین با کاپیتانی و درخشش لیونل مسی ختم شد و به پایان رسید. این بهترین پایان ممکن برای یکی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ فوتبال دنیا بود که حالا با کسب این عنوان می‌توان به او لقب بهترین در تاریخ را هم داد.

عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا لقبی است که به راحتی و به قطعیت نمی‌توان آن را به کسی اعطا کرد و مدعی این بود که خطایی در این قضاوت صورت نگرفته است ولی به درست یا غلط، آیتم‌هایی در این مورد موثر در نظر گرفته شده و می‌شوند و به عنوان یک قانون نانوشته و پذیرفته شده است که نشان می‌دهد با بالابردن جام قهرمانی جام جهانی توسط لئو مسی، دیگر بهانه‌ای برای پذیرفتن او به عنوان بزرگترین ستاره تاریخ فوتبال دنیا وجود ندارد.

مسی از ابتدای فوتبال خود و زمانی که به عنوان یک پدیده نو ظهور شروع به درخشیدن کرد همواره با بزرگان تاریخ فوتبال دنیا خصوصاً دو ابر ستاره تاریخ یعنی پله و مارادونا مقایسه می‌شد و آرژانتینی بودن او باعث شده بود این مقایسه بیشتر میان او و مارادونا شکل بگیرد. مقایسه‌ای که خودش البته آن را دوست نداشت. هرچقدر مسی و طرفدارانش سعی داشتند القا کنند که این بازیکن به دلایل زیادی بهترین فوتبالیست تاریخ محسوب می‌شود ولی مخالفین این گزاره نبود قهرمانی جام جهانی را در کارنامه او ضعفش نسبت به پله و ماردونا می‌دانستند. کما اینکه تا چند سال قبل مسی متهم به عدم درخشش در بازی‌های ملی بود و حتی در رقابت‌های قاره‌ای هم با آرژانتین عنوان دهان پرکنی دشت نکرده بود.

همین مقایسه و بزرگ جلوه دادن کاپ قهرمانی جام جهانی باعث شده بود خود او هم رویای بالای سر بردنش را در سر داشته باشد و در جام جهانی 2014 هم به هر سختی و زحمتی بود تا یک قدمی آن رسید ولی گل ماریو گوتزه در فینال باعث شد آلمان جام را بالای سر ببرد و مسی نا امید برزیل را ترک کند ولی نقطه پایانی حضور او در جام های جهانی و به گفته خودش آخرین بازی او در این تورنمنت بهترین و شیرین ترین پایان را برایش رقم زد و در ضربات پنالتی مقابل فرانسه پیروز شد و جام را بالای سر برد تا ویترین افتخاراتش اثبات کند که او بهترین در تاریخ فوتبال دنیاست. 7 توپ طلا که احتمالاً هشتمین آن هم در راه است در کنار شش کفش طلا، دو جایزه مرد سال فوتبال اروپا، یک جایزه the best فیفا، دو جایزه بهترین بازیکن جام جهانی، چندین عناوین قهرمانی در لیگ اسپانیا، جام حذفی اسپانیا، سوپر جام اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان و در نهایت قهرمانی جام جهانی بخشی از این ویترین پر افتخار است که او را دست نیافتنی تر از هرکسی در فوتبال دنیا کرده است.

برچسب‌ها