کد خبر 155363
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

نخستین همایش هم‌اندیشی تدوین و پایش برنامه عملیاتی سال 1402 برگزار شد

نخستین همایش هم‌اندیشی تدوین و پایش برنامه عملیاتی سال 1402 برگزار شد

نخستین همایش هم‌اندیشی تدوین و پایش برنامه عملیاتی سال 1402 با حضور معاونان، مدیران کل ستادی و مدیران کل استانی به صورت وبیناری روز شنبه 26 آذرماه در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش هم‌اندیشی تدوین و پایش برنامه عملیاتی سال 1402گفت: از همکارانی که در جهت موفقیت برنامه عملیاتی با وجود تمام کمبودها و کسری‌هایی که بود، تلاش کردند نهایت تشکر را داریم. ما در فرآیند برنامه عملیاتی، پس از تدوین، ابلاغ و اجرا و سپس پایش را داریم و در مرحله نهایی هم ارزیابی عملکرد و بازخورد و اصلاح موضوعات را انجام خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در برنامه عملیاتی جدیدی که قرار است آغاز شود، در عین حالی که گام سال آینده است اما باید آخرین گام ما در سال 1401 هم باشد، افزود: باید بازخوردی از برنامه عملیاتی در سال گذشته به دست آمده و در این خصوص باید شاخص‌هایی هم داشته باشیم که در گزارشی که برای رئیس جمهور تهیه شد و به امضا معاونان و حوزه‌های ذیربط هم رسید، به آن توجه شده است، البته باید یک ارزیابی کلی صورت گیرد تا بفهمیم به شاخص‌های مورد نظرمان رسیده‌ایم یا خیر و البته اگر در جایی اشکال وجود دارد به این دلایل است که یا برنامه خوب نبوده و یا به درستی اجرا نشده است و یا اینکه برنامه هیچ ارتباطی به آن شاخص مدنظر نداشته است.

موهبتی ادامه داد: باید در کنار توجهی که به شاخص‌ها داریم نظرسنجی هم داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات و نواقص را برطرف کنیم، ما به عنوان متولی برنامه عملیاتی باید مراقبت کنیم که افراد به سمتی نروند که صرفاً فرم‌ها را پر کرده و یا اعداد ارائه دهند بلکه این موضوع پیمانی با همکارانمان بوده است. در تدوین برنامه با توجه به اینکه به سمت یکپارچه‌سازی و فهم مشترک پیش رفتیم باید در همین مسیر حرکت کنیم که خوشبختانه تا حدود زیادی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال این هستید که برنامه عملیاتی شکل پیدا کند و ضمانت اجرایی داشته باشد باید در پی ایجاد احساس مالکیت در همکارانمان حتی در دورترین نقطه کشور هم باشیم، تاکید کرد: اگر این‌طور نباشد ضمانت اجرایی هم استمرار نخواهد داشت، تاکنون بسیاری از شهرستان‌های ما نه تنها در تدوین برنامه عملیاتی مشارکت جدی نداشته‌اند، همین حالا هم به صورت جدی و به گونه‌ای که ما از آنها انتظار داشته‌ایم ورود نکرده‌اند که این موضوع باید در تدوین برنامه عملیاتی سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: همکاران محترم باید برنامه عملیاتی 1401 را با دید بسیار نقادانه ببینید زیرا ما به دنبال ارتقاء آن هستیم، البته طبق گزارشات استانی که رسیده در خصوص توزیع اعتبارات خوب عمل شده اما باید در تمام زمینه‌ها نظرسنجی صورت گیرد، ضمن اینکه اعلام شده که در به کارگیری نیروها هیچ حوزه‌ای به جز حوزه توسعه اجازه به کارگیری نیرو را ندارد.

موهبتی بخش عمده سیاست‌هایی که برای تدوین برنامه عملیاتی سال 1402 در نظر گرفته شده را تداوم همان موضوعات سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: در سال اول قرار بوده یک اقدامی را به ثمر برسانید لذا این برنامه در تداوم همان موضوع است و قرار نیست اتفاق جدیدی صورت گیرد پس جلسات کارگروه‌ها باید به صورت مستمر برگزار شده و در روش‌ها هم خلاقیت لحاظ شود.

در ادامه این همایش عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی و محسن بزرگی سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص این برنامه پرداختند و همچنین علی گودرزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران، در خصوص فرآیند، برنامه زمان‌بندی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی شش‌گانه تا مرحله تدوین و ابلاغ برنامه عملیاتی سال 1402 مطالبی را بیان کرد.

برچسب‌ها