کد خبر 155258
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

ساعی: باید فراز و نشیب‌های برگزاری انتخابی با داوران رسمی را بپذیریم/ فدراسیون به دست خاک خورده های تکواندو می چرخد

ساعی: باید فراز و نشیب‌های برگزاری انتخابی با داوران رسمی را بپذیریم/ فدراسیون به دست خاک خورده های تکواندو می چرخد

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص وضعیت این فدراسیون و تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در نشست خبری که بعدازظهر امروز در محل این فدراسیون برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی جهان بزرگترین رویداد ما محسوب می‌شد که مسیر طولانی برای اعزام پست سر گذاشتیم و بچه‌ها 38 ساعت در راه بودند. تلاش کردیم تیم را به بهترین شکل اعزام کنیم و برای اولین بار نفرات را با بیزینس فرستادیم. اعزام پنج روز زودتر انجام شد، البته حاشیه‌هایی ایجاد شد که این حاشیه‌سازان درکی از ورزش ندارند.

وی در ادامه افزود: تیم باید حتماً چند روز جلوتر اعزام می‌شد تا شرایط خوبی در آنجا داشته باشد. خدا را شکر بچه‌ها به لحاظ فیزیکی کم نیاوردند و شرایط خوبی به لحاظ بدنی داشتند. پایین‌ترین نقطه مکزیک 1800 متر بالاتر از سطح دریاست و ما هم در جایی بودیم که نزدیک به دو هزار متر بالاتر از سطح دریا بود. تیمی که به مسابقات جهانی بردیم، خلاف نظر یکسری دوستان غیرکارشناس، جوان بود و به کادر فنی بابت این موضوع و جسارتی که داشت، تبریک می‌گویم. این جوانان توانسته بودند در مسابقات انتخابی، رقبای خود را شکست دهند و جای آنها را گرفتند. در واقع آنها حق خود را گرفتند و در انتخابی به حق‌شان رسیدند.

رئیس فدراسیون تکواندو خاطر نشان کرد: ما می‌توانستیم به چند شکل نفرات را انتخاب کنیم؛ اول جوان‌گرایی بود و دوم برگزاری رقابت انتخابی که بهترین‌ها برگزیده شدند. وقتی اعتقاد به انتخابی با داوران رسمی داریم، باید فراز و نشیب‌هایش را هم بپذیریم. خوشحالم این ریسک را قبول کردیم و کادر فنی جسارت لازم را داشت. همچنین ما توانستیم سه پله در مسابقات بالا بیاییم که این روند رو به رشد بود و مطمئنم که این نفرات پاسخ خوبی به اعتماد کادر فنی و فدراسیون خواهند داد. من در مسابقات به این بچه‌ها افتخار کردم. دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی از من چند بار سؤال کرد که آیا تکواندوکار ایران 17 ساله است؟ او از این اتفاق خوشحال بود و همه کشورها تبریک می‌گفتند که ایران در حال بازگشت به اوج است. البته این مستلزم آن است که این اعتماد ادامه داشته باشد.

ساعی همچنین تصریح کرد: خوشحالم که اعضای کمیته فنی همه از قهرمانان هستند و خدا را شکر فدراسیون به دست کسانی می‌چرخد که خاک این رشته را خورده‌اند.

وی در مورد عقد قرارداد همکاری فدراسیون ایران با سازمان جهانی «کوکی وان» گفت: ما اولین فدراسیون بودیم که با ما قرارداد بستند و این به جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور کمک می‌کند. به همین واسطه، اولین دوره داوری بین‌المللی هانمادانگ در کشور برگزار شد، در حالی که این نفرات در گذشته باید از ایران خارج می‌شدند.

رئیس فدراسیون تکواندو راجع به ادامه همکاری با کادر فنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: من شخصاً از عملکرد کادر فنی راضی بودم. البته جلسه کمیته فنی تشکیل می‌شود و مقانلو در آنجا شرکت می‌کند و پس از بحث و تصمیم‌گیری در کمیته فنی، این کمیته مشخص می‌کند که کادر فنی به چه شکل به کارش ادامه دهد.

وی ادامه داد: بنای ما این است که هر کادری باشد، کمیته فنی کمک کند، ولی اعضای کمیته فنی نفراتی هستند که حرف برای گفتن دارند و تشکیل جلسه نیز می‌تواند به کادر فنی و همچنین تکواندوی ما کمک کند. نکاتی هم شاید گوشزد شود. قطعاً هر اتفاقی در جلسه کمیته فنی بیفتد، به نفع تکواندوی ایران خواهد بود. من هم در کمیته فنی فقط یک رأی دارم.

ساعی درباره وضعیت سجاد مردانی نیز گفت: ما نمی‌توانستیم مردانی را کنار بگذاریم، چون شرایط بهتری نسبت به سایرین داشت. ما در 58- کیلوگرم آرمین هادی‌پور را داشتیم که به جوانان باخت، اما مردانی حریفانش را برد و انتخاب شد. البته ما هیچ‌کس را رها نمی‌کنیم و حمایت لازم را از آنها می‌کنیم. من مطمئنم که بچه‌های ما سال آینده جایگاه خیلی بهتری خواهند داشت و از همان ابتدای مسابقات، قرعه سختی نخواهند داشت.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به حواشی ایجادشده برای تیم ملی تکواندو در داخل کشور تأکید کرد: ما این را در همین مسابقات جهانی حس کردیم. ما در آنجا با 140 کشور رقابت می‌کردیم و در داخل هم شرایطی وجود داشت که نمی‌خواستند به هدف و موفقیت برسیم. حتی پس از بازگشت هم حاشیه‌سازی ها ادامه دارد و از خودی‌ها می‌خوریم. اینها منت هم سر ما می‌گذارند که دارند به ما کمک می‌کنند. ما هنوز تفاهم‌نامه امضا نکرده‌ایم و شفاف گفتم که امضا نمی‌کنم.

برچسب‌ها