کد خبر 155212
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

همدانی در گفتگو با «حیات»:

انتخاب کی‌روش یک تصمیم اشتباه بود ولی حالا کسی بابتش پاسخگو نیست/ شانس استقلال در دربی بیشتر است

انتخاب کی‌روش یک تصمیم اشتباه بود ولی حالا کسی بابتش پاسخگو نیست/ شانس استقلال در دربی بیشتر است

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی در جام جهانی و همچنین دربی پیش روی استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی اظهار داشت: عملکرد مناسبی از سوی تیم ملی شاهد نبودیم و در این اتفاق بیشتر از کادرفنی باید مسئولینی را مقصر دانست که دوباره او را آنهم چند ماه مانده به شروع مسابقات استخدام کردند و حالا هم که باید پاسخگو باشند متاسفانه نیستند. ما با اسکوچیچ نتایج خوبی کسب کرده بودیم و عملکردش به گونه‌ای بود که استحقاق این را داشت تا در جام جهانی به او اعتماد کنیم و فرصت دهیم. وقتی در آستانه جام جهانی تغییر کادرفنی صورت می‌گیرد حتماً هدفی مثل صعود و کسب نتایج خوب پشتش است و الان که چنین نتایجی کسب نشده یعنی فدراسیون و عواملش و تصمیم گیران فوتبال ایران شکست خوردند.

وی در ادامه گفت: ما شاهد تصمیمات اشتباه زیادی در طول جام جهانی بودیم که در انتخاب بازیکنان دعوت شده و چینش بازیکنان در بازی‌های انجام شده وجود داشت. میانگین سنی تیم ما در این تورنمنت خیلی بالا بود و همین موضوع هم به تیم ملی ما ضربه زد و به نظرم کی‌روش در فوتبال ایران به آخر خط رسیده و باید به دنبال یک چهره و تفکر جدید باشیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه گزینه ایرانی مناسب تیم ملی است یا خارجی، توضیح داد: به من باشد دوست دارم مربیان توانمند ایرانی استفاده شوند و به آنها فرصت داده شود و از آنها حمایت شود ولی هیچ وقت چنین اتفاقی صورت نمی‌گیرد و اگر هم مربی ایرانی انتخاب کنیم از او حمایت لازم صورت نمی‌گیرد و مثل موارد متعدد گذشته آن شخص را اصطلاحاً می‌سوزانیم و در این شرایط به نظرم مربی جوان و به روز خارجی جذب کنیم بهتر باشد.

همدانی در مورد تقابل استقلال و پرسپولیس در دربی عنوان کرد: دو تیم با توجه به شرایط و تعطیلی طولانی مدت بازی ها از آمادگی صد در صد به دور هستند و از این نظر شاید بازی خیلی جذابی شاهد نباشیم و کمی چاشنی احتیاط در دو تیم وجود داشته باشد ولی در کل به عنوان یک استقلالی برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. با توجه به شرایط جدول، 3 امتیاز این دیدار علاوه بر اینکه دربی است و برای همه مهم است، در سرنوشت قهرمانی نیم فصل هم تاثیرگذار است و حتی در قهرمانی پایان فصل هم اهمیت این سه امتیاز خیلی زیاد است. اگر ساپینتو بتواند از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را آماده این بازی کند شانس موفقیت استقلال بیشتر است. 

برچسب‌ها