کد خبر 154808
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

حمایت رونالدو از سرمربیگری مورینیو در تیم ملی برزیل

حمایت رونالدو از سرمربیگری مورینیو در تیم ملی برزیل

اسطوره فوتبال برزیل از گزینه مناسب برای هدایت تیم ملی فوتبال این کشور نام برد.

به گزارش گروه ورزشی حیات و به نقل از سایت METRO، پس از تصمیم تیته برای کناره گیری از تیم ملی پس از جام جهانی قطر، برزیل به دنبال سرمربی جدیدی است. تیته نتوانست برزیل را به قهرمانی جام جهانی پس از سال 2002 برساند زیرا تیمش هفته گذشته در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی از پرتغال شکست خورد.

رونالدو که مرد کلیدی برزیل در دوران موفقیت آنها در جام جهانی 20 سال پیش بود، معتقد است که تیم ملی باید به فکر انتخابی غیر برزیلی باشد.

او گفت: اسم‌های شگفت‌انگیز زیادی وجود دارند که می‌توانند کارهای خوبی انجام دهند. آنچلوتی، فریرا از پالمیراس و مورینیو از رم. آنها اسامی بزرگی هستند ولی همه آنها با مجموعه دیگری قرارداد. من نمی دانم فدراسیون فوتبال برزیل چه خواهد کرد، اما نظر من این است که از یک نام خارجی حمایت می کند.

وی افزود: من گزینه‌های برزیلی زیادی نمی‌بینم. چیزی که می‌خواستم بگویم این است که فرناندو دینیز، سرمربی فلومیننزه یکی از نام های برزیلی است که بیشتر از همه دوستش دارم.

اسطوره فوتبال برزیل ادامه داد: انتخاب مربی از این مفهوم ناشی می شود که هیئت رئیسه فدراسیون یا رئیس جمهور می‌خواهند تیم چگونه بازی کند. بر اساس مفهوم سبک بازی که مجموعه انتخاب می کند، می توان به دنبال مناسب ترین گزینه‌ها برای آن بود. از سال 2002 که تیم ملی هیچ چیزی را به دست نیاورده است، زمان مناسبی برای ریسک کردن، نوآوری، آوردن چیزهای جدید به صحنه ملی است. من هیچ مشکلی در این زمینه (انتخاب سرمربی غیر برزیلی) نمی‌بینم. منطقاً ما نام‌های بزرگی در برزیل داریم. اما این تصمیمی است که فدارسیون فوتبال برزیل باید بگیرد. من مشتاقانه منتظر این نام هستم.

برچسب‌ها