کد خبر 154751
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

طرح جدید تغییری در نحوه برگزاری «کنکور 1402» ایجاد نمی‌کند

 طرح جدید تغییری در نحوه برگزاری «کنکور 1402» ایجاد نمی‌کند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی کنکوری در کمیته‌‎ای ویژه در کمیسیون متبوعش، گفت: این طرح معطوف به سال‌‎های 1403 به بعد بوده و تغییری در نحوه برگزاری کنکور 1402 ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی کنکوری در کمیته‌ای ویژه در کمیسیون متبوعش، گفت: این طرح معطوف به سال‌های 1403 به بعد بوده و تغییری در نحوه برگزاری کنکور 1402 ایجاد نخواهد کرد.

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در کمیته ویژه‌ای در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصریح کرد: کنکور 1402 که بخش اول آن در دی ماه 1401 و بخش دوم آن در تیرماه 1402 برگزار خواهد شد، طبق اطلاع رسانی قبلی سازمان سنجش؛ در دو مرحله، فقط برای دروس تخصصی و با احتساب تأثیر قطعی معدل برگزار خواهد شد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: هرگونه تغییری قانون، مربوط به کنکور 1403 به بعد بوده و تلاش داریم با کار کارشناسی دقیق و رفع ایرادات کنکور 1402، فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را اصلاح کنیم.
وی تأکید کرد: بنابراین داوطلبان کنکور با آرامش خاطر، طبق اطلاع رسانی صورت گرفته به مطالعه سرفصل‌های تعیین شده و دروس تخصصی بپردازند، چرا که هر گونه تغییری در قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، معطوف به کنکور 1403 به بعد است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: جلسات تخصصی کمیته ویژه کمیسیون آموزش برای اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشورادامه دارد و سعی خواهیم کرد، مطالبات و خواسته‌های داوطلبان را در طرح تدوینی لحاظ کنیم.

 

برچسب‌ها