کد خبر 154623
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

محدثی خراسانی؛

آرمان های انقلاب را می توان در آیینه شعر دید

آرمان های انقلاب را می توان در آیینه شعر دید

دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی شعر ایثار گفت: بسیاری از هویت‌های ما در آیینه شعر برجای مانده است. در دوران دفاع مقدس شعر سخنگوی کاروان هنر و ادبیات این کشور بوده و اگر بخواهیم آرمان های انقلاب را به صورت شفاف داشته باشیم، در آیینه شعر می‌توانم آن را مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ مصطفی محدثی خراسانی دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در مراسم رونمایی از پوستر این کنگره که ظهر امروز 20 آذر ماه برگزار شدT اظهار کرد: ما با 2 حوزه مفهومی و معرفتی در کنگره رو به رو هستیم؛ فرهنگ ایثار و شهادت حاصل زیست عاشقانه و خردمندانه شهدای ما از ابتدای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه میراث شهدا فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: این جریان به شدت پویا و زنده است و هر چه می‌گذرد به ظرفیت‌های آن بیشتر پی میبریم.

محدثی بیان کرد: بسیاری از هویت‌های ما در آیینه شعر برجای مانده است. در دوران دفاع مقدس شعر سخنگوی کاروان هنر و ادبیات این کشور بوده و اگر بخواهیم آرمان های انقلاب را به صورت شفاف داشته باشیم، در آیینه شعر می‌توانم آن را مشاهده کنیم.

دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی شعر ایثار گفت: تلاش کرده‌ایم حوزه‌های مفهومی کنگره را گسترش دهیم و طیف بیشتری از شاعران را در این کنگره داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم امسال با میزبانی استان قزوین، شاهد برگزاری کنگره ای باشیم که افق های تازه‌ای را در حوزه ادبیات و شعر این فرهنگ باز کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها