کد خبر 154492
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

دشمنان درصدد آسیب رساندن به نظام اسلامی هستند

دشمنان درصدد آسیب رساندن به نظام اسلامی هستند

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور در دیدار با جمعی از استادان و طلاب «معهد شهیده سمیه» در منطقه صور در جنوب لبنان گفت: دشمنان درصدد آسیب رساندن به نظام اسلامی و دیگر نظام‌های مستقل دنیا هستند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور (نویسنده و استاد حوزه علمیه قم) در حاشیه شصت‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت با جمعی از استادان و طلاب «معهد شهیده سمیه» در منطقه صور در جنوب لبنان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور با اشاره به نگاه قرآن کریم به خلقت انسان گفت: بر اساس منطق قرآن، زن و مرد در خلقت مساوی و از یک جنس هستند و ارزش یکسانی نزد خداوند متعال دارند. تفاوت زن و مرد بر اساس مسئولیت‌های مختلف این دو در زندگی است که احکام و هنجارهای مختلف فقهی و حقوقی را در پی دارد.

وی به دفاع همیشگی قرآن از زن اشاره کرد و گفت: در آیات متفاوت قرآن کریم پس از بیان تفاوت‌های حقوقی زن و مرد، خداوند همیشه به دفاع از زنان پرداخته و مردان را مورد هشدار قرار داده که تعدی و ستم در حق زنان روا ندارند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره شرایط موجود در ایران و وضعیت زنان پیش از انقلاب اسلامی توضیح داد و گفت: در جامعه ایران پیش از انقلاب 38 درصد زنان با سواد بودند اما اکنون این آمار به 83 درصد رسیده و بیش از 60 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های ایران را زنان تشکیل می‌دهند که نشان از اهمیت ویژه زنان در نظام اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در پایان به نقشه ویژه استکبار جهانی برای آسیب رساندن به نظام‌های مستقل دنیا اشاره کرده و گفت: دشمنان درصدد آسیب رساندن به نظام اسلامی و دیگر نظام‌های مستقل و قدرتمند دنیا هستند. اما ما به حول و قوه الهی در مسیر آرمان‌های اسلامی حرکت خود را ادامه خواهیم داد و این هدف از مسیر تقویت فرهنگ و به خصوص تقویت جایگاه و ارزش زنان که مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بوده و هست محقق می‌شود.

شصت‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت با حضور ‭123‬ ناشر از کشورهای مختلف از 12 آذر ماه ‭‭‭‭1401‬‬‬‬ آغاز به کار کرده و تا 20 آذر ماه ‭‭‭‭1401‬‬‬‬ در محل «سی‌ساید ارینا» لبنان به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها