کد خبر 154298
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

رستم قاسمی درگذشت

رستم قاسمی درگذشت

رستم قاسمی وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت سیزدهم درگذشت.

به گزارش حیات؛ رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس در پی بیماری و تنها یک روز پس از رای اعتماد مجلس به جانشینش درگذشت.

سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مرحوم قاسمی به وزارت راه و شهرسازی، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما وی ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال کرد که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری‌اش تشدید شد و به همین خاطر وی از رئیس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت آیت‌الله رئیسی با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد اما متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

خبرگزاری حیات درگذشت رستم قاسمی که خدمات بسیاری به کشور عزیزمان کرد را به بازماندگان  تسلیت می‌گوید.

رستم قاسمی که بود؟

رستم قاسمی در سال 1343 در روستای سرگاه از توابع شهرستان مهر، استان فارس زاده شد. وی در سال 1386 به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منصوب شد. قاسمی در مرداد ماه 1390 در پی برکناری مسعود میر کاظمی، توسط محمود احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت نفت پیشنهاد شد و در 12 مرداد، از مجلس رای اعتماد دریافت کرد. رستم قاسمی در دولت روحانی به عنوان مشاور وزیر نفت فعالیت کرد. قاسمی با روی کارآمدن رئیسی به عنوان وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شد و در 3 شهریور 1400 از مجلس یازدهم با 267 رای موافق رای اعتماد گرفت و در نهایت به علت بیماری آذر 1401 از سمت خود استعفا داد. روز گذشته جانشین رستم قاسمی از مجلس رای اعتماد گرفت و مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

 

برچسب‌ها