کد خبر 154267
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

محمد نصرتی در گفتگو با حیات:

به لجبازی و ترسو بودن سرمربی تیم ملی باختیم/ ادامه همکاری با کی‌روش خیانت به فوتبال ایران است

به لجبازی و ترسو بودن سرمربی تیم ملی باختیم/ ادامه همکاری با کی‌روش خیانت به فوتبال ایران است

پیشکسوت فوتبال و مدافع اسبق تیم ملی، تصمیمات اشتباه کی‌روش را حاصل عدم نتیجه گیری تیم ملی در جام جهانی می‌داند.

محمد نصرتی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: در مورد عملکرد تیم ملی چه بگویم؟ همه دیدند که اتفاقی افتاد دیگر. مگر جای صحبتی هم باقی مانده است؟ کی‌روش با لجبازی و تصمیمات اشتباهش یک فرصت تاریخی را از ایران گرفت و حالا هم به جای اینکه اشتباهاتش را بپذیرد و عذرخواهی کند، طلبکار است. بعد از بازی انگلیس همه کارشناسان اشکالات تیم ملی را گوشزد کردند ولی گوش شنوایی وجود نداشت. نتیجه‌اش این شد که نسل طلایی فوتبال ایران به خاطر لجبازی آقایان سوخت. 

وی افزود: وقتی سرمربی یک تیم ترسو باشد این ترس به بازیکنان و تیم هم سرایت می‌کند. این را در بازی با آمریکا به طور کامل مشاهده کردیم و این ترس در ساق پای بازیکنان وجود داشت. فوتبال فقط یک مساله تاکتیکی نیست و بیشتر مسائل آن روحی و روانی است و این ترسی که می‌گویم در کنار اشتباهات تاکتیکی فراوانی که داشتیم باعث شکست ما مقابل آمریکا شد و به اصطلاح ترس برادر مرگ است. ما شرایط خوبی برای صعود داشتیم و این کار دور از دسترس نبود ولی به خاطر کی‌روش از آن باز ماندیم.

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: آمریکا برای تک تک دقایق بازی برنامه داشت و به هدف خود نیز رسید. مدافعین کناری این تیم دونده ظاهر شدند و مدام برای مهاجمین این تیم موقعیت سازی می کردند و هافبک هایشان هم به خوبی میان داری کردند و توپ را به گردش در می آوردند و همین شد که حتی در خلق موقعیت گل هم ناتوان بودیم و واقعاً نمی‌شود گفت بدشانسی آوردیم و آمریکا شایسته پیروزی برابر ما نبود. یکی مثل مارکار آقاجانیان را که معلوم نیست رزومه‌اش چیست روی نیمکت تیم ملی نشاندند و می‌گفتند او از آمریکا شناخت دارد و این تیم را آنالیز کرده است. خب خروجی این موضوع چه بود؟

نصرتی در پایان در مورد اینکه آیا باید با کی‌روش ادامه همکاری داد یا نه، گفت: مشخص است، این دیگر پرسیدن ندارد. در هر جای دنیا وقتی یک مربی نتیجه نمی‌گیرد اگر خودش متوجه شود عملکرد ضعیفی داشته استعفا می‌دهد و اگر هم نخواست متوجه شود او را برکنار می‌کنند. حالا کی‌روش که قرارداد هم ندارد و کنار گذاشتنش برای ما بی هزینه است. واقعاً او چه کار کرده که باید در تیم ملی به کار خود ادامه دهد، ادامه حضور او خیانت به فوتبال ایران است. نیمکت تیم ملی باید به یک مربی متفکر و بزرگ برسد نه یک فرد لجباز.

برچسب‌ها