کد خبر 154165
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

پاشازاده در گفتگو با حیات:

با مربی داخلی هم می‌توانستیم این نتایج را در جام جهانی بگیریم/ ادامه دادن با کی‌روش دیگر فایده ندارد

با مربی داخلی هم می‌توانستیم این نتایج را در جام جهانی بگیریم/ ادامه دادن با کی‌روش دیگر فایده ندارد

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی در جام جهانی و بحث ادامه همکاری فدارسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش اظهار نظر کرد.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی حیات در خصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی و عملکرد کی‌روش اظهار داشت: قبل از آمدن کی‌روش گفته بودم که از رخ دادن یک فاجعه در جام جهانی می‌ترسم چرا که خط دفاعی ما یک خط دفاعی استاندارد در سطح جهانی نبود و ما دفاع کناری کلاسیک در آن مقطع نداشتیم و رامین رضاییان هم در آن مقطع دعوت نمی‌شد و ابوالفضل جلالی هم نبود و به این نتیجه رسیده بودم که به مشکلاتی خواهیم خورد. با آمدن کی‌روش کمی دلمان به این گرم شد که یک مقدار شرایط بهتر خواهد شد و می‌توانیم کارهایی انجام دهیم ولی متاسفانه هم انتخاب یک سری از بازیکنان و هم تحلیل غلط در بازی با انگلیس کار دستمان داد.

وی در ادامه گفت: ما بعد از بازی با انگلیس هم پتانسیل این را داشتیم که به شرایط صعود بگردیم. تیم ما پتانسیل صعود از این گروه را داشت و در دور مقدماتی جام جهانی هم نشان دادیم که به هر تیمی  فشار بیاوریم قابلیت گل زدن به آن را داریم و نمونه‌اش را بازی با اروگوئه دیدیم و همان کار را هم مقابل ولز انجام دادیم که یک بازی خوب به نمایش گذاشتیم و خیلی زودتر هم می‌توانستیم به گل برسیم و همه جوره این تیم را تحت فشار قرار دادیم ولی در بازی با آمریکا همان اشتباه بازی با انگلیس را انجام دادیم و عقب نشستیم و با ارنج اشتباه به میدان رفتیم و تیم حریف هم از این اشتباه استفاده کرد و به گل رسید و بازی را بست و بعد از آن هرچقدر هم فشار آوردیم نتوانستیم برگردیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه با نتایج جام جهانی مشخص شد ما در بین چهار تیم برتر آسیا هم جایی نداریم، گفت: متاسفانه این اتفاق رخ داده است و ما دیگر در جمع چهار تیم برتر آسیا جایی نداریم و از این 4 تیم یعنی سه تیم کره، ژاپن و استرالیا که صعود کردند و عربستانی که حذف شد ولی بازهم بهتر از ما عمل کرد، همه جوره عقب هستیم و باید به جای ناراحت شدن از این حرف و این اتفاق باید غرورمان را زیر پا بگذاریم و به فکر راه چاره باشیم تا با استفاده از نیروی انسانی و منابع خوبی که داریم بتوانیم کار را جلو ببریم و به جایگاه واقعی‌خودمان برگردیم.

پاشازاده در رابطه با صحبت‌هایی که ییرامون ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کی‌روش می‌شود هم توضیح داد: زمانی که کی‌روش آمد من با آمدنش موافق بودم چرا که در مقطع زمانی حساسی بودیم و وقت زیادی نداشتیم و کی‌روش با تیم و بازیکنان و فرهنگ ایرانی آشنا بود و تجربه داشت و فکر می‌کردم با آمدنش اتفاقات خوبی رخ خواهد داد ولی کی‌روش نشان داد که مربی جسوری نیست و همین نتیجه و یا شاید بهتر از این را با مربی داخلی کسب می‌کردیم و وقتی چنین چیزی وجود دارد دلیلی به این ادامه همکاری وجود ندارد و باید سراغ چهره جدید و تفکرات جدید و یک پوست اندازی اساسی در بدنه تیم ملی برویم.

وی در پایان با اشاره به انتقاداتی که بابت پاداش به ملی پوشان فوتبال از سوی قهرمان‌های سایر رشته‌های ورزشی صورت گرفته هم گفت: قهرمان‌های رشته‌های دیگر هم حق دارند دلخور باشند و باید به آنها هم رسیدگی بیشتری شود ولی به طور کلی صعود به جام جهانی پاداش دارد و این یک امر طبیعی است و ما به بزرگترین رویداد ورزشی دنیا صعود کردیم. هرچند زمان ما که صعود کردن خیلی سخت‌تر بود چیزی به ما داده نشد و بازی با آمریکا را هم که بردیم و گفته بودند نفری 7 هزار دلار پرداخت می‌کنند ولی نفری 2-3 هزار دلار به ما پرداخت کردند. بابت صعود هم آقای هاشمی طبا یک برگه کاغذ به ما دادند بابت یک دستگاه آپارتمان ولی این آپارتمان آدرس ندارد و 20 و چند سال است که دنبال آدرسش هستیم ولی پیدا نمی‌شود.

برچسب‌ها