کد خبر 154052
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

وحید شمسایی در گفتگو با حیات:

به عنوان یک غیر فوتبالی می‌گویم، قهرمانان سایر رشته‌ها هیچ وقت خودشان را با فوتبال مقایسه نکنند

به عنوان یک غیر فوتبالی می‌گویم، قهرمانان سایر رشته‌ها هیچ وقت خودشان را با فوتبال مقایسه نکنند

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد شرایط این تیم و همچنین انتقاداتی که این روزها به فوتبالیست‌ها می‌شود صحبت کرد.

وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال اظهار داشت: من طبق قراردادی که با فدراسیون فوتبال دارم تا پایان امسال در خدمت تیم هستم و تا روز و لحظه آخر تلاشم را برای تیم ملی و آینده این تیم به کار خواهم بست و برنامه‌هایی که داریم را برای آینده سازی در تیم ملی فوتسال ادامه خواهم داد. در حال حاضر من و اعضای کادرفنی تیم ملی مسابقات لیگ را زیر نظر داریم و به دقت آن را رصد می‌کنیم و خود من در دفتر کارم سه تلویزیون کنار هم دارم تا بازی‌های لیگ را زیر نظر بگیرم و چیزی از قلم نیافتاد و از زیر دستمان در نرود و اعضای کادرفنی هم در کنارم هستند و شرایط را تحت نظر داریم.

وی افزود: ما یک تورنمنت استعدادیابی در کیش داریم که به نظرم یک اتفاق تاریخی در فوتسال خواهد بود و از دل آن استعدادهایی بیرون خواهد آمد که آینده فوتسال ایران را شکل خواهند داد و ما نیاز به پوست اندازی و ورود نسل جدید و یک تغییر نسل در تیم ملی داریم و شک نکنید بازیکنانی که از دل این برنامه بیرون خواهند آمد از وحید شمسایی دیروز و حسین طیبی امروز هم با کیفیت تر خواهند بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد نهایی شدن دیدار تدارکاتی با برزیل عنوان کرد: وقتی آقای اصولی گفتند بازی با برزیل نهایی شده ما هم حرف ایشان را می‌پذیریم ولی تجربه به من می‌گوید تا وقتی سوار هواپیما نشدیم و پرواز نکردیم از هیچ چیز مطمئن نباشیم. مثل بازی با آرژانتین که فهرتس بازیکنان را دادیم و بلیت گرفتیم و ویزا گرفتیم و همه کار کردیم و همه چیز هماهنگ شده بود ولی در نهایت بازی لغو شد و الان هم تا زمانی که واقعاً به مصاف برزیل نرویم رویش صد در صد حساب نخواهیم کرد. در کل ما برنامه های اردویی در پیش داریم و یک فیفا دی را هم از دست دادیم و یک فیفا دی دیگر پیش رو داریم که تیم ملی را دور هم جمع کنیم و به جز فیفا دی هم اگر فرصتی باشد اردو خواهیم گذاشت تا بازیکنان کنار هم جمع شوند و به هماهنگی برسند.

شمسایی در خصوص انتقاداتی که این روزها به فوتبالیست‌ها بابت پاداش‌هایشان از سوی قهرمانان سایر رشته‌های ورزشی می‌شود، گفت: اولاً باید بگویم قهرمانان رشته های ورزشی اگر از شرایط خودشان گلایه دارند واقعاً حق دارند ولی یک چیز کلی به شما بگویم فوتبال با هیچ رشته ورزشی قابل مقایسه نیست. شما نگاه کنید همین جام جهانی چند نفر از سراسر دنیا به قطر رفتند و چقدر بلیت خریدند؟ اسپانسرها چقدر هزینه کردند و حق پخش هر بازی چقدر است؟ باید پذیرفت به فوتبال اقبال عمومی وجود دارد و به دنبال آن پول بیشتری هم در این رشته ورزشی جابجا می‌شود و این در همه جای دنیا صادق است و فقط هم مختص ایران نیست و برای همین نباید فوتبال را با هیچ رشته ورزشی دیگری مقایسه کرد و من به عنوان یک غیر فوتبالی این  را می‌گویم و البته این را هم بگویم که عقیده دارم اگر مثلا به یک فوتبالیست 10 داده می‌شود به یک فوتسالیست درجه یک حداقل باید 2 داده شود ولی این موضوع رعایت نمی‌شود.

برچسب‌ها