کد خبر 153953
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

رکورد ویژه طارمی در جام جهانی دست نخورده باقی ماند

رکورد ویژه طارمی در جام جهانی دست نخورده باقی ماند

مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی موفق به انجام کاری شده که تا این لحظه هیچ بازیکن دیگری آن را انجام نداده است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی خیلی زود و در پایان مرحله گروهی به کارش در جام جهانی پایان داد که امید زیادی به اولین صعود تاریخ این تیم به دور حذفی مسابقات می‌رفت ولی دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا و یک برتری مقابل ولز و کسب تنها 3 امتیاز برای ماندن در قطر کافی نبود و در نهایت انگلیس به عنوان تیم سرگروه و آمریکا به عنوان دومین تیم گروه B سهمیه های حضور در دور حذفی را کسب کردند.

تیم ملی انگلیس که قدرتمندترین تیم گروه B محسوب می‌شد و به عنوان صدرنشین هم صعود کرد، شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم قدرتمند سنگال قرار گرفت و با برتری قاطع در این دیدار راهی یک چهارم نهایی شد و توانست 3 بر صفر از سد حریف خود عبور کند و یکی از هشت  تیم پایانی مسابقات باشد که حالا خودش را آماده مصاف با فرانسه مدعی می‌کند.

نکته جالب توجه در مورد تیم ملی انگلیس آمار خوب خط دفاعی این تیم است که در 3 بازی از 4 بازی که تا کنون در جام جهانی انجام داده دروازه‌اش بسته مانده است و این برخلاف پیش بینی‌هایی بود که پیش از جام در خصوص کیفیت خط دفاعی این تیم مطرح می‌شد.

تنها تیمی که موفق به باز کردن دروازه انگلیس در 360 دقیقه قانونی بازی‌های این تیم در جام جهانی شده ایران است که توانست 2 گل از شش گل خورده در بازی با سه‌شیرها را جبران کند و هر دو گل آن دیدار را هم مهدی طارمی به ثمر رساند و به نوعی تنها بازیکن حاضر در جام جهانی است که موفق به باز کردن دروازه انگلیس شده است.

انگلیسی‌ها مقابل آمریکا به تساوی بدون گل دست یافتند و برابر ولز و سنگال هم با نتیجه مشابه 3-0 به برتری رسیدند و برد 6-2 مقابل ایران تنها بازی این تیم بود که دروازه‌شان بسته نماند.

با کلین شیت روز گذشته انگلیس مقابل سنگال، رکورد ویژه طارمی همچنان دست نخورده باقی ماند و به احتمال زیاد توسط مهاجمان قدرتمند فرانسه شکسته خواهد شد.

برچسب‌ها