کد خبر 153900
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

محسن خمارلو در گفتگو با حیات: انتخابات رئیس فدراسیون فردا برگزار می‌شود

توجه ویژه وزارت ورزش به رشته اسکواش

توجه ویژه وزارت ورزش به رشته اسکواش

انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش فردا دوشنبه برگزار می‌شود.

محسن خمارلو سرپرست فدراسیون اسکواش درباره انتخابات ریاست این فدراسیون که قرار است فردا دوشنبه برگزار شود به خبرنگار ورزشی حیات گفت: طبق اعلام دبیر مجمع انتخابات فدراسیون 3 کاندیدا به نامهای آقایان عزیزی پور، فقیر و هاشمی ارس تایید صلاحیت شدند و اگر خدا بخواهد فردا با حضور تمام اعضای مجمع انتخابات برگزار خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد یک یا چند کاندیدا در آخرین لحظه در انتخابات اضافه شوند که تصمیمگیر نهایی دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارتخانه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش گزینه خاصی را مدنظر دارد یا به اعضای انتخابات توصیه ای شده است یا خیر گفت: انتخابات فدراسیون اسکواش یکی از آزادترین انتخابات ورزشی خواهد بود و به هیچ وجه به هیچ کدام از اعضا توصیه ای نشده است. جامعه اسکواش قرار است خود برای آینده فدراسیون تصمیم گیری کند و وزارت ورزش از رئیس جدید فدراسیون حمایت خواهد کرد.

 

سرپرست فدراسیون اسکواش درباره علت کاندیدا نشدن خود گفت: تمرکز بنده روی برگزاری انتخابات فدراسیون بود و انشالله بتوانیم در جاهای دیگر به این رشته ورزشی کمک کنیم.

خمارلو درباره عملکرد فدراسیون در 50 روز سرپرستی که برعهده داشته نیز گفت: برگزاری جلسه هیات رئیس فدراسیون، اعزام تیم های ملی بانوان و آقایان به مسابقات آسیایی کره جنوبی، برگزاری انتخابات هیات اسکواش استانهای یزد و مرکزی و تعیین سرپرست برای هیاتهایی که دوره مدیریت و سرپرستی مدیران آن به پایان رسیده بود از اقدامات فدراسیون اسکواش در 50 روز اخیر به شمار می‌رود. اعزام تیم های ملی به مسابقات آسیایی کره جنوبی به علت بدقولی یک اسپانسر در آستانه لغو قرار داشت که با مساعدت و تدبیر دکتر سجادی این مشکل بر طرف شد و موفق شدیم از جریمه و محرومیت احتمالی آسیایی جلوگیری کنیم. وزارت ورزش نشان داد توجه ویژه ای به اسکواش دارد و عملا نگذاشتیم قطار در حین حرکت اسکواش متوقف شود و تا جایی که توانستیم این فدراسیون را برای انتخبات فردا آماده کردیم.

وی در پایان درباره جدا شدن رشته پدل از فدراسیون اسکواش گفت: این رشته ورزشی در قالب یک کمیته، 13 سال پیش از فدراسیون تنیس جدا شده و به فدراسیون اسکواش واگذار شد اما بعد از این مدت فدراسیون تنیس تصمیم گرفت پدل بار دیگر زیر نظر این فدراسیون اداره شود و اقدامات خود برای الحاق پدل به تنیس را آغاز کرد. قبل از ورود من به فدراسیون اسکواش اقدامات جدایی پدل از اسکواش انجام شده بود و موافقت نهایی هم در زمان آقای سلیمانی رئیس سابق فدراسیون اسکواش اعلام شده بود و فقط رای نهایی در زمان حضور بنده ابلاغ شد. برای جلوگیری از این الحاق، مکاتباتی با وزارت ورزش داشتیم اما گویا تصمیم گرفته شده و پدل باید زیر نظر فدراسیون تنیس به فعالیت خود ادامه دهد. امیدوارم رئیس جدید فدراسیون اسکواش با تمرکز بیشتر روی این رشته ورزشی بتواند از ظرفیت های زیاد جامعه اسکواش برای توسعه و اعتلای اسکواش استفاده کند.

برچسب‌ها