کد خبر 153756
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

ورمزیار در گفتگو با حیات:

کی‌روش دیگر چیزی ندارد به فوتبال ایران ارائه کند

کی‌روش دیگر چیزی ندارد به فوتبال ایران ارائه کند

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد تیم ملی باید تفکرات جدیدی روی نیمکت خود تجربه کند و خواستار تغییر سرمربی تیم ملی است.

صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی حیات در خصوص نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی اظهار داشت: متاسفانه در جام جهانی حذف شدیم و روی این واژه متاسفانه خیلی باید تاکید کنم. ما شرایط خوبی برای صعود داشتیم و شور و شوق زیادی هم برای این وجود داشت که نخستین صعودمان را جشن بگیریم ولی اشکالات زیادی که در کار تیم ملی وجود داشت مانع از این اتفاق شد و حالا هم دیگر گذشته است و باید از آن درس گرفت تا در آینده اتفاقات بهتری را شاهد باشیم.

وی افزود: شما به سایر تیم‌های آسیایی نگاه کنید. فوتبال ما چه چیزی از ژاپن و کره و استرالیا کمتر دارد؟ چرا آنها صعود کردند و بهترین نتایج را گرفتند ولی ما ناکام برگشتیم؟ دلیلش فقط یک چیز است و آنهم برنامه ریزی است. ضعف ما نسبت به این تیم ها برنامه ریزی است و آنها با یک برنامه مدون راهی جام جهانی شدیم و ما تا این اواخر درگیر تغییر و تحولات در رأس فدراسیون و بعد نیمکت تیم ملی بودیم. اگر ما هم برنامه ریزی درست و درمانی داشتیم شرایط بهتری برای‌مان رقم می‌خورد.

پیشکسوت فوتبال در رابطه با اینکه در حال حاضر در مورد کی‌روش باید چه تصمیمی گرفته شود، گفت: الان بحث تمدید قرارداد با کی‌روش مطرح است ولی شما در نظر بگیرید کی‌روش 8-9 سال است که در تیم ملی ما فعالیت کرده و واقعاً دیگر چیزی برای اضافه کردن به فوتبال ما ندارد. اینکه می‌گویند فقط 3 ماه فرصت داشت حرف درستی نیست، او سه ماه نه، بلکه 8-9 سال فرصت داشت تا انتظاراتی که از او می‌رود را به نتیجه برساند و نتوانست و به نظرم تیم ملی نیاز به چهره جدید و تفکرات جدیدی روی نیمکت دارد و از امثال کی‌روش هم در عرصه مدیریت فوتبال و برنامه ریزی برای پایه ها باید استفاده کنیم.

ورمزیار با اشاره به نقش فدراسیون فوتبال در این اتفاقات عنوان کرد: من نمی‌خواهم شخص آقای تاج را مقصر بدانم ولی خب تغییرات در فدراسیون فوتبال ما زیاد است. اگر قرار است شخصی حضور داشته باشد به او فرصت دهید تا برنامه هایش را پیاده کند ولی اینجا می‌بینیم تاج می‌رود عزیزی خادم می‌آید، او می‌رود ماجدی می‌آید و در نهایت دوباره خود آقای تاج بر می‌گردد. خب در این فرصت خود تاج می‌ماند بهتر بود و از برنامه ها عقب نمی‌ماندیم.

برچسب‌ها