کد خبر 153694
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

جانشین رئیس سازمان عقيدتی سیاسی ودجا:

افزایش بودجه قرآنی در کشور ضروری است/ تاکید بر تقویت نگاه مسولان فرهنگی به مباحث قرآنی

افزایش بودجه قرآنی در کشور ضروری است/ تاکید بر تقویت نگاه مسولان فرهنگی به مباحث قرآنی

حجت الاسلام شیرازی گفت: جایگاهی که قرآن باید در زندگی ما داشته باشد با آنچه که الان ما هستیم فاصله خیلی زیادی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در حاشیه مسابقات قرآن ویژه کارکنان شاغل و نیروی وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که صبح یازدهم آذر ماه به میزبانی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: برای تقویت این حوزه باید نگاه مسولان را به مباحث فرهنگی و قرآني تقویت کنیم. 

وی افزود: جایگاهی که قرآن باید در زندگی ما داشته باشد با آنچه که الان ما هستیم فاصله خیلی زیادی دارد. 

وی همچنین اضافه کرد: باید برای تحقق فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری که فرمودند ده میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم تلاش بیشتری انجام پذیرد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در وزارت دفاع سعی داریم این حرکت گسترده تر شود، کلاس های آموزشی تشکیل شود، انگیزه ها را تقویت کنیم و جایزه ها را بالا ببریم که در آینده تعداد بیشتری در مسابقات شرکت کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی ادامه داد: در مجموعه وزارت دفاع، دارالقرآن،مراکز تخصصی و مدارس قرآنی خوبی داریم که فعالیت های  برنامه ریزی شده و هدفمندی انجام می دهند. همچنین در سازمان های وزارت دفاع، روسای عقیدتی سیاسی کارهای خوبی کرده اند که باید رونق بیشتری پیدا کنند. 

وی گفت: برندگان دور نهایی این مسابقات، ممتازین وزارت دفاع هستند که سپس به مسابقات سراسری نیروهای مسلح راه می یابند و بعضی از منتخبان نیز در مسابقات کشوری شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی در پایان، سطح مسابقات وزارت دفاع را که در حال برگزاری است مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حضور و استقبال شرکت کنندگان خوب است و افرادي که در مسابقات شرکت کردند نسبت به قبل رشد خوبی داشتند.

مسابقات قران کارکنان شاغل و نیروهای وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهار رشته ترتیل، قرائت، مفاهیم، اذان و حفظ جزءهای 25،20،15،10،5،3 و حفظ کل قرآن کریم یازدهم آذرماه به میزبانی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

برچسب‌ها