کد خبر 153610
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

درخشان در گفتگو با حیات:

منصفانه نیست همه تقصیرها به کی‌روش ربط دهیم

منصفانه نیست همه تقصیرها به کی‌روش ربط دهیم

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد نباید تمام دلایل ناکامی تیم ملی را به سرمربی پرتغالی ربط دهیم.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی و حذف از دور گروهی مسابقات اظهار داشت: ما در جام جهانی هم نقاط قوتی داشتی و هم نقاط ضعف که البته نقاط ضعف ما در این مسابقات بیشتر بود. به نظرم عوامل زیادی در این موضوع دخیل بود که ما نتوانیم در این دوره از مسابقات نتیجه لازم را بگیریم. بخشی از آن مربوط به کی‌روش و تصمیمات تاکتیکی او و اشتباهاتی بود که داشت ولی بخشی از آن هم به شرایط حال حاضر جامعه و تاثیرش روی تیم ملی و ملی پوشان برمی‌گردد. در کل مهم‌ترین دلیلش به نظرم شرایط ساختاری و مشکلات اساسی فوتبال ماست که از پایه ضعف دارد و این مسائل دست کی‌روش نیست و در دو ماه نمی‌توانیم انتظار معجزه از کی‌روش را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: شما نمی‌گویم تیم های معتبر، همین تیم های آسیایی را نگاه کنید که هر کدام چه برنامه‌ریزی در جام جهانی داشتند و از چند وقت قبل برای آن طرح و برنامه ریختند ولی ما 2 ماه مانده به جام جهانی سرمربی تغییر می‌دهیم. یعنی از اول برنامه مدونی برای این مسابقات نداشتیم. واقعاً ما چرا باید آمریکا را که تیم خیلی قدرتمندی است شکست دهیم؟ انتظار از تیم ملی در این خصوص به نظرم طبیعی نبود. ما جایی که باید روی زیرساخت و پایه و آموزش بازیکن از سن کم کار می‌کردیم انجام ندادیم و حالا همه تقصیر ها را گردن کی‌روش انداختیم. شما لیگ ما را نگاه کنید. هشت بازی برگزار می‌شود 4 بازی صفر - صفر می‌شود و بقیه یک یا نهایتا دو گل دارد. با این کیفیت لیگ برتر منصفانه نیست همه چیز را تقصیر کی‌روش بیاندازیم. 

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه کی‌روش جانشین اسکوچیچ شده بود که بتواند در تیم ملی نتیجه بگیرد، گفت: من نمی‌دانم چرا اسکوچیچ برکنار شد و کی‌روش را آوردند و باید این سوال را از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسید. فکر می‌کنم نگران این بودند که در جام جهانی گل‌های زیادی بخوریم که در بازی با انگلیس همین اتفاق هم رخ داد. البته اتفاقاتی باعث شد ما با آن شکست سنگین از انگلیس از زمین خارج شویم و فاصله ما و انگلیس واقعاً اینقدر نبود. تیم ملی در آن بازی تمرکز نداشت و بدشانسی هم آوردیم. در فوتبال از این اتفاقات برای تیم های بزرگ هم حتی رخ می‌دهد. در شرایط عادی باید یک یا دو گل از انگلیس میخوردیم نه 6 گل.

درخشان در رابطه با اینکه در حال حاضر باید با کی‌روش ادامه دهیم یا قطع همکاری کنیم توضیح داد: به نظرم الان خیلی زود است بخواهیم در این مورد تصمیم بگیریم. باید کمی زمان بگذرد و از این هیاهو فاصله بگیریم و بعد به بررسی و تحلیل دقیق اتفاقاتی که افتاده بپردازیم و با بررسی و مشورت یک تصمیم درست بگیریم. اگر تصمیم با خودم بود در حال حاضر نظری در مورد ادامه همکاری یا قطع همکاری با کی‌روش نداشتم.

برچسب‌ها