کد خبر 152904
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

وزیر صنعت: از طرف دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد

واردات خودرو جدی‌تر شد

واردات خودرو جدی‌تر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو پیش‌بینی شده و الان تمام زیرساخت‌ها فراهم و ثبت سفارش آغاز شده است و از طرف دولت هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش حیات، رضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو پیش‌بینی شده و الان تمام زیرساخت‌ها فراهم و ثبت سفارش آغاز شده است. چون این فرایند چهار سال تعطیل بود واردکنندگان باید با طرفین خود قرارداد ببندند و امیدوارم به زودی شاهد واردات باشیم. از طرف دولت هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

فاطمی‌امین یادآور شد: البته در قانون آمده است که انتقال فناوری هم باید با واردات خودرو همراه شود و به همین دلیل مقداری کار زمان‌بر شده اما برای اقتصاد کشور موثر است.

فاطمی‌امین درباره وضعیت بازار لوازم خانگی در دو ماه اخیر، اظهار کرد: وضعیت تولید و قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی بسیار مناسب است. طرح فروش قسطی از فرش تا مبل و تلویزیون و دیگر لوازم با مبلغ بسیار خوب تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات، فعال شده است.   

وی افزود: محصولات ایرانی لوازم خانگی به لحاظ کیفیت وضعیت مناسبی دارند و قیمت‌ها هم باثبات مواجه بوده و رشد تولید هم داشته‌ایم. برای این صنعت لوازم خانگی، ایران دیگر کوچک است و باید بازار آن را گسترش دهیم که در چند کشور برنامه سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در حال پیگیری است.

 

برچسب‌ها