کد خبر 152898
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

سقف تراکنش خرید روزانه افزایش یافته یا کارت بانکی؟

ماجرای یک خبر کهنه بانکی!

ماجرای یک خبر کهنه بانکی!

برخلاف تصور همگان سقف تراکنش خرید روزانه برای هر شخص افزایش نیافته بلکه سقف تراکنش خرید روزانه هر کارت بانکی افزایش یافته است!

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روز گذشته اعلام شد حداکثر تراکنش خرید روزانه از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی بانک‌ها از طریق پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی دو برابر شده و  از 50 به 100 میلیون تومان افزایش یافته است؛ این در حالی است که مجموع تراکنش‌های خرید روزانه کلیه کارت‌های یک مشتری قبلا هم 100 میلیون تومان بود.

به عبارت بهتر هر مشتری قبلا هر روز می‌توانست تا سقف 100 میلیون تومان تراکنش الکترونیکی داشته باشد اما از یک کارت بانکی نمی توانست این خرید را انجام دهد و هر مشتری باید حداقل دو کارت بانکی با سقف 50 میلیون تومان برای هر کارت تراکنش و خرید اینترنتی انجام دهد. این مساله مشکلات فراوانی برای مشتریان بانکی ایجاد کرده بود و برخلاف سیاست های بانکداری دیجیتال بود چراکه مشتریان پرتراکنش مجبور بودند برای خرید بالای 50 میلیون تومانی خود بیش از یک فرآیند انتقال را انجام دهند. 

 در سی و یکمین جلسه هیئت عامل بانک مرکزی که در 23 مهر 1401 برگزار شد مسئولان بانک مرکزی تصمیم گرفتند سقف تراکنش اینترنتی برای هر شخص همان 100 میلیون تومان باقی بماند اما محدودیت 50 میلیون تومانی برای انتقال از هر کارت بانکی برداشته شود. 

البته سقف انتقال وجه کارت به کارت از طریق شعبه، غیرحضوری و برنامه‌های پرداخت‌ساز تغییر نکرده و مشتریان می توانند با حضور در شعب بانکی و با رعایت قوانین جاری بانکی هر مبلغی که می‌خواهند به حساب دیگری انتقال دهند.

نکته جالب توجه اینکه چنین تصمیمی 40 روز قبل گرفته شده اما سخنگوی بانک مرکزی که علاقه شدیدی به انتشار سریع اخبار بانکی دارد این خبر را با تاخیر قابل توجه منتشر کرده است.

برچسب‌ها