کد خبر 152564
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

نشست‌هایی درباره شهید علی‌ اندرزگو در آستانه سالروز شهادتش

نشست‌هایی درباره شهید علی‌ اندرزگو در آستانه سالروز شهادتش

به مناسبت سالروز شهادت شهید سیدعلی اندرزگو، نشست نقد و بررسی کتاب «سفر صبح» که براساس زندگی‌نامه این شهید نوشته شده، برگزار خواهد شد. همچنین به همین مناسبت نشست هم‌اندیشی مقابله با تحریف تاریخ معاصر و مقابله با تطهیر چهره پهلوی‌ها توسط دبیرخانه جایزه ادبی شهید اندرزگو برگزار می‌شود.

به گزارش حیات به نقل از ایسنا، به مناسبت سالروز شهادت شهید سیدعلی اندرزگو، دبیرخانه جایزه ادبی شهید اندرزگو، نشست هم‌اندیشی «مقابله با تحریف تاریخ معاصر و مقابله با تطهیر چهره پهلوی‌ها» را روز سه‌شنبه اول شهریور از ساعت 10 صبح در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار می‌کند.

در این نشست دبیرخانه جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو گزارشی از اقدامات انجام‌شده در طول دو دوره گذشته را ارائه خواهد کرد و داوران و نویسندگان و ناشران آراء و نظرات خود را درباره جایزه شهید اندرزگو و چگونگی مقابله با تحریف تاریخ معاصر در حوزه کتاب و روایت بیان خواهند کرد.

 جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو در اسفندماه 96 رونمایی شد و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. این جایزه به تجلیل از آثاری می‌پردازد که موضوع آن مقابله با تطهیر چهره خاندان پهلوی و جلوگیری از تحریف تاریخ معاصر است.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت شهید سید علی اندرزگو، دوازدهمین نشست نقد و بررسی کتاب با عنوان «طعم کتاب»، با محوریت کتاب «سفر صبح» با حضور جواد کامور بخشایش، منتقد و محمد عزیزی، نویسنده و ناشر اثر، روز سه‌شنبه یکم شهریورماه 1401  از ساعت 15 در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

کتاب «سفر صبح» داستانی بر اساس زندگی عالم مجاهد شهید سید علی اندرزگو است که بعد از سال‌ها مبارزه علیه رژیم طاغوت پهلوی در دوم شهریورماه سال 57 با زبان روزه به شهادت رسید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها