کد خبر 152561
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

برپایی نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر مناطق 22 گانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

برپایی نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر مناطق 22 گانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر مناطق 22 گانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران بزرگ در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش حیات، نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر مناطق 22 گانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران بزرگ، با حضور دکتر جعفری معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار محسن شیخی جانشین مدیرعامل موزه، سرهنگ نادری معاون امور مناطق و شهرستان‌های موزه و جمعی از مسئولان دفاتر مناطق 22 گانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران بزرگ برگزار شد.
در این نشست دکتر جعفری با تاکید بر این که موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موضوع حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تهران را راهبری می‌کند به ماموریت‌ها و وظایف بنیاد در استان تهران اشاره کرد و گفت: حوزه‌های فرهنگی و هنری، یادمان‌های شهدای گمنام، امور پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تهران می‌باشد.
جعفری در ادامه به سامان‌دهی دفاتر بنیاد در سطح استان اشاره کرد و گفت: سه اداره‌ی جنوب غرب واقع در شهر اندیشه، شمال شرق واقع در شهرستان دماوند و جنوب شرق واقع در شهرستان ورامین را در سطح استان تهران تشکیل دادیم و در شهر تهران نیز ایجاد دفاتر 22 گانه در مناطق شهر با محوریت و مرکزیت پیشکسوتان عرصه جهاد و دفاع مقدس از جمله برنامه‌های ما می‌باشد که تاکنون در 10 منطقه از شهر تهران این دفاتر تشکیل شده است و بایستی به تدریج و تا پایان سال در سایر مناطق 22 گانه شهر نیز این دفاتر تشکیل شود.
معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بحث آمایش سرزمینی تدفین شهدای گمنام در استان تهران یکی از مسائل مهم است که با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در استان بایستی تدفین شهدای گمنام و ایجاد یادمان‌ها به نحوی صورت پذیرد که هیچ منطقه و محلی از فیض حضور شهدای گمنام محروم نشود.
جعفری همچنین گفت: تعیین متولی و هیات امنا برای یادمان‌های شهدای گمنام در جهت مدیریت و سامان‌دهی ماموریت‌های محوله و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و مناسبتی از جمله ماموریت‌های ما در استان تهران است که بایستی به سرعت پیگیری شود.
مدیرعامل موزه در پایان به ظرفیت‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جهت حمایت از دفاتر بنیاد در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: بازدید از موزه، کمک در حوزه چاپ و نشر کتاب، حوزه های تاریخ شفاهی و حضور در برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله ظرفیت‌های این مجموعه است که دفاتر بنیاد در سطح استان تهران می‌توانند از آن بهره ببرند.
در ادامه این نشست مسئولین دفاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مناطق 22 گانه تهران بزرگ به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود ارائه دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها