کد خبر 152481
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از دختر شهید آمر به معروف

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از دختر شهید آمر به معروف

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با زینب جعفری، فرزند شهید والامقام علی جعفری بانوی محجبه و آمر به معروف قطار تهران -یزد دیدار و ضمن دلجویی از وی، برای هر گونه حمایت قضایی و قانونی از ایشان اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد درباره  این دیدار در گفتگو با حیات اظهار داشت: یادگار شهید والامقام علی جعفری که خود در سنگر آموزش و پرورش راه پدر را ادامه می‌دهد، در روز هشتم مرداد و در جریان حادثه درگیری در سالن اتوبوسی قطار 620  با مشاهده عدم رعایت حجاب در داخل سالن مسافری، به درستی و از باب وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر، از مهماندار و همچنین رئیس قطار درخواست ارائه تذکر به افراد خاطی را می‌کند که متاسفانه مسئولین همراهی نمی‌کنند و با ادامه‌دار شدن موضوع  این بانوی محجبه و فرزند شهید با نهایت تاسف مورد توهین و ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در ادامه گفت: همراه با استاندار محترم و معاونت سیاسی امنیتی استاندار و دادستان محترم و بعضی از مسئولین استان به دیدار فرزند شهید رفتیم و استاندار ودیگرمسئولین  نیز ضمن دلجویی و تجلیل و تکریم ایشان، اظهار داشتند با اعلام حمایت قانونی اجازه هنجار شکنی و پایمال شدن خون شهیدان را به هیچکس نمی‌دهیم با توجه به حمایت‌های انجام شده از سوی دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد، آیت الله ناصری و استاندار و دادستانی، موضوع در دست پیگیری است و همکاری رئیس قطار مذکور هم به حالت تعلیق در آمده است.

حجت الاسلام زارع افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به پاس حرکت ارزشمند این فرزند گرامی شهید در پاسداشت عفاف و حجاب از ایشان تقدیر به عمل آورده و از نخستین ساعات وقوع حادثه به طور مستمر استانداری و دادستانی پیگیر موضوع شده و در ادامه مجددا برای هر گونه حمایت قضایی و قانونی از ایشان  آمادگی بنیاد را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در پایان تاکید کرد: دشمن در صدد بی تفاوت کردن جامعه نسبت به مسائل دینی است، اما به فرموده حاج قاسم ملت ما ملت امام حسین است و امام حسین برای این واجب الهی قیام کرد وبرای امر به معروف ونهی از منکر به شهادت رسید، لذا امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی هستند و باید به آنها توجه جدی شود. وضعیت عفاف و حجاب باید در جامعه بهبود پیدا کند. خانواده معظم شهدا و یادگاران شاهد و ایثارگر در صف اول جهاد علمی و اعتقادی در راستای ترویج ارزشها در جامعه اسلامی اند و باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

شایان ذکر است پس از جسارت و توهین به یادگار شهید جعفری، همه مسئولان استان از جمله حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حضرت آیت الله مدرسی عضو شورای نگهبان، استاندار انقلابی و معتقد و دلسوز، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، حضرت آیت الله سید کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، دادستان محترم، فرمانده سپاه الغدیر، فرماندهی انتظامی استان، مدیرکل آموزش و پرورش ضمن دلجویی و تفقد از ایشان، با محکوم کردن این حرکت هنجار شکنانه، بر لزوم برخورد قاطع با مسببان این حادثه تاکید کردند.

همچنین در این دیدار توسط استاندار یزد معاون سیاسی وزیر کشور در ارتباطی تلفنی با این یادگار شهید یزدی، حرکت انقلابی وی را ستود و بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد. معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در دیدار با مدیرکل راه آهن یزد، پیگیری فوری و برخورد قاطع با متخلفین را خواستار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها