کد خبر 152382
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

ضرورت جریان سازی بزرگ فرهنگی برای پاسداست مقام شهیدان/ شهدای غریب بهزیستی به جویندگان راه حقیقت اتمام حجت می کنند

ضرورت جریان سازی بزرگ فرهنگی برای پاسداست مقام شهیدان/ شهدای غریب بهزیستی به جویندگان راه حقیقت اتمام حجت می کنند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره ملی شهدای بهزیستی گفت: برای جریان سازی بزرگ فرهنگی با هدف پاسداشت مقام شهدا در حال برنامه ریزی هستیم.

به گزارش حیات، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش که به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای غریب بهزیستی کشور برگزار شد در سخنانی، گفت:  باید به شهدای غریبی ادای دین کنیم که هر چند به طور ظاهر در بستر خانواده رشد نکردند و تحت سرپرستی بهزیستی بودند، اما با همه اینها آنقدر بزرگ بودند و شخصیت های ممتازی داشتند که علی رغم همه مشکلات معنوی و مادی شان، زمان دفاع از کشور و انقلاب را درک کردند و وارد میدان های جهاد شدند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: این شهیدان عزیز با وجود همه محرومیت ها و رنج ها،  همانند چراغ های فروزانی همه معادلات ظاهری انسانی را شکستند و در شرایط دشواری نشان دادند که راه رسیدن به سعادت برای همه فراهم و مسیر باز است . آنها امروز به مثابه اتمام حجتی هستند برای درک ضرورت جهاد در راه خدا که هرچه در عالم داریم متعلق به خداست، اینکه بدانیم داشته ها و نداشته های انسان بهانه عدم ورود به میدان حق و حقیقت نیست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه چهره ممتاز دوم این جلسه مادران شهدا هستند گفت: مادران مکرمه شهدا امروز به یاد شهدایی که غریب اند و یتیم بوده اند و کسی نبوده بر مزار آنان گریه کند، با آنان دردل کند و روضه بخواند. این مادران عزیز آمده اند، امروز بگویند؛ ما پسری در راه خدا داده ایم، این شهید غریب هم فرزند ماست. و ما به یادش روضه برگزار می کنیم و بر مزارش حاضر می شویم و یادش را گرامی می داریم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: خانم «فروغ منهی» مادر شهیدان خالقی پور، امروز اعلام کرد؛ تا امروز من مادر سه شهید بودم حالا مادر چهار شهیدم و 4 فرزندم را در راه خدا هدیه کرده ایم و به یاد فرزند غریبم هم خواهم بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تاکید کرد: با همکاری دستگاه های مختلف برای یک جریان سازی بزرگ فرهنگی در سطح جامعه در حال برنامه ریزی هستیم و در هر دستگاه و بخشی به تجلیل از شهدای آنان خواهیم پرداخت. بحمدلله دولت  متکی به کانون های انقلابی اسلامی است و این جریان سازی فرهنگی امکان دارد.  دشمن هرگاه در عرصه ای هجمه ای به انقلاب و ملت ایران می کند می بینیم که شهدا می آیند و بشارت می دهند. مسیر ها را باز می کنند. باید چشم مان به پرچم شهدا باشد و غافل نشویم و راه گم نمی کنیم.

در پایان این مراسم با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی  و اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از تنی چند از مادران و همسران شهدا تجلیل به عمل آمد. مادر شهیدان خالقی پور میهمان ویژه این محفل بود.

یادواره ملی شهدای بهزیستی بعدازظهر امروز چهارشنبه 29 تیرماه با مشارک بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی شهرداری تهران، سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و کنگره ملی شهدای استان تهران در فرهنگسرای بهمن شهر تهران با حضور گرم خانواده های شهدا، فرزندان سازمان بهزیستی و مسئولان بهزیستی و بنیاد شهید برگزار شد.


انتهای گزارش

برچسب‌ها