کد خبر 152094
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

گفت‌وگو با بیژن نوباوه به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم نادر طالب زاده:

مرحوم طالب زاده نوگرایی انقلابی و مربی استتعداد های جوان بود

مرحوم  طالب زاده نوگرایی انقلابی و مربی استتعداد های جوان بود

یژن نوباوه گفت: نادر طالب‌زاده نوگرایی انقلابی بود، او با تلاش‌های مداومی که داشت، توانست اهمیت رسانه را ترسیم کند و بحث رسانه را در تراز بالاتری قرار دهد. در واقع او در دفاع از آرمان های دینی و انقلابی‌اش، اهل مماشات و کم کاری نبود.

به مناسبت چهلمین روز درگذشت  مرحوم نادر طالب‌زاده از فیلمسازان انقلابی سینما و تلویزیون با بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:


بیژن نوباوه در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگار حیات طیبه با بیان اینکه مرحوم نادر طالب‌ زاده همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و فعالیت هنری خود را در تلویزیون ایران با ساخت فیلم مستند آغاز کرد، عنوان کرد: نادر طالب‌زاده نوگرایی انقلابی بود، او با تلاش‌های مداومی که داشت، توانست اهمیت رسانه را ترسیم کند و بحث رسانه را در طراز بالاتری قرار دهد. در واقع او در دفاع از آرمان های دینی و انقلابی‌اش، اهل مماشات و کم کاری  نبود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید تلاش کنیم هنری که او ایجاد کرده را با همان دیدگاه‌های تازه و افق جدید ادامه دهیم و هم‌افزایی کنیم. امثال او کسانی هستند که نوگرایی‌شان می‌تواند درسی برای جامعه رسانه‌ای کشور باشد و در نسل جوان تاثیر به سزایی بگذارد.
وی در ادامه تصریح کرد: هدف و دغدغه مرحوم طالب زاده خدمت به انقلاب و نظام اسلامی  بود و همه تلاش و توان خود را در این مسیر متمرکز می‌کرد.
نوباوه اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های مرحوم طالب زاده این بود که در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی به خصوص در عرصه مقابله با نظام استکبار جهانی اهل تعریض نبود و به صراحت نظراتش را بیان می‌کرد و هر خدمتی که می توانست انجام می داد.
 وی افزود : او با شناخت و آگاهی کامل در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفته بود‌ و کسی بود که غرب را با همه زیبایی‌ و زرق و برق‌های فریبنده‌اش دیده و رها کرده بود، به خاطر اینکه در قلب حوادث و رخدادهای انقلاب اسلامی قرار گیرد.


نوباوه اضافه کرد: مرحوم طالب‌زاده در کنفرانس افق نو با چشم انداز بلند انقلابی ‌برای دستیابی به اهداف بزرگ ایران و انقلاب اسلامی و فلسطین تلاش کرد و یکی از بنیان‌گذاران جشنواره عمار بود که به کشف استعدادهای تازه و جوان‌ها مبادرت می‌کرد و این کار بسیار موفقی بود و نشان‌دهنده این بود که او فردی نوگرا است و به تربیت نسل جدید اهتمام خیلی زیادی دارد و این از جایگاه بسیار بالایی در انقلاب اسلامی و جامعه رسانه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها