کد خبر 152075
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

گفت‌وگو با محمود گبرلو به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم نادر طالب‌ زاده:

مرحوم طالب‌زاده عالمانه به دفاع از آرمان های انقلاب برخاست

مرحوم طالب‌زاده عالمانه به دفاع از آرمان های انقلاب برخاست

محمود گبرلو گفت: مرحوم نادر طالب زاده علمدار جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی بود، زیرا چهل سال بدون توقع و انتظاری در خدمت اهداف انقلاب اسلامی بود و همیشه سعی‌می‌کرد تحلیل درست و علمی برای اثبات حقانیت اهداف خود داشته باشد. در بیان اندیشه‌های خود پاک و نجیبانه رفتار می‌کرد و همین برای او جایگاه ویژه‌ای در میان اهل فرهنگ و هنر ایجاد کرد.

در آستانه چهلمین روز درگذشت مرحوم نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده، کارگردان و مجری تلویزیون با محمود گبرلو مجری تلویزیون و کارشناس سینما به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید: 
محمود گبرلو در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگار حیات طیبه درباره بارزترین خصوصیات اخلاقی مرحوم نادر طالب‌زاده بیان کرد: مرحوم نادر طالب زاده علمدار جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی بود، زیرا چهل سال بدون  توقع و انتظاری  در خدمت اهداف انقلاب اسلامی بود و همیشه سعی‌می‌کرد تحلیل درست و علمی برای اثبات حقانیت اهداف خود داشته باشد. در بیان اندیشه‌های خود پاک و نجیبانه رفتار می‌کرد همین برای او جایگاه ویژه‌ای در میان اهل فرهنگ و هنر ایجاد کرد.
مجری تلویزیون و کارشناس سینما افزود: عملکردش در عرصه فرهنگ و هنر کارآمدو مبتنی بر اندیشه بود و نیروهای جوان زیادی را تربیت کرد. نسل همانند او بسیار کم‌اند که بیش از 40 سال مداوم در جنب و جوش باشند و پایدار و ماندگار بمانند.
وی با ذکر اینکه مرحوم  طالب‌زاده یک انقلابی و آرمانخواه معمولی نبود، تصریح کرد: او تمام عمرش را لحظه به لحظه وقف اهداف انقلاب اسلامی کرد و حتی از انقلابیون رایج انقلابی تربود چون با علم و دانش و آگاهی قدم در این راه گذاشته بود. او در مسیر مستندسازی با علم و آگاهی و بر مبنای اصول کار می‌کرد و دیگر کسی نمی‌تواند جایگزین او شود. 
گبرلو با بیان اینکه مرحوم طالب‌زاده در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار بود و‌ برنامه و همایش‌های خارجی برگزار می‌کرد، اضافه کرد: طالب زاده شخصیت بی نظیری بودکه نیروهای انقلابی باید او را الگو قرار دهند زیرا همیشه با علم حرف می‌زد و پژوهشگر و محقق توانمندی بود. به برنامه تلویزیونی عصر و مستند «خنجر و شقایق» او بسیار علاقه داشتم و در مجموع او مستندساز حرفه‌ای و موثری برای جامعه بود‌.

برچسب‌ها