کد خبر 151908
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

عطر ایثار و شهادت در مصلای امام(ره)/ ادبیات پایداری پرفروش‌ترین‌های نمایشگاه کتاب

عطر ایثار و شهادت در مصلای امام(ره)/ ادبیات پایداری پرفروش‌ترین‌های نمایشگاه کتاب

ناشران حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت در نمایشگاه سی و سوم کتاب سنگ‌تمام گذاشته اند و با عرضه آثار پر مخاطب و جذاب، عطر ایثار و شهادت را در غرفه‌ها و راهروهای نمایشگاه جاری ساخته‌اند.

حیات طیبه: سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی تهران در حال برگزاری است و ناشران و عموم مردم علاقمند به کتاب پس از دوسال تعطیلی نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا، حضور پررنگی در نمایشگاه دارند. ناشران حوزه دفاع مقدس، مقاومت و ایثار و شهادت نیز همچون سال‌های گذشته در این نمایشگاه سنگ‌تمام گذاشته و باتمام تلاش عطر ایثار و شهادت را در غرفه‌های خود جاری ساخته‌اند. گرانی کاغذ و کمبود بودجه باعث نشده تا ناشران خصوصی پا عقب بنهند و این فعالان جبهه فرهنگ نیز درکنار ناشران دولتی با تمام قوا به رسالت خود که همانا معرفی شهدا و تبیین جلوه‌های ایثار است، می پردازند. خبرنگار حیات طیبه در جریان بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با تعدادی از ناشران حوزه دفاع مقدس به گفت‌وگو پرداخته است که در این گزارش با پرفروش‌های این ناشران آشنا می شویم.


«سه دقیقه در قیامت» با شهید ابراهیم هادی


 انتشارات شهید ابراهیم هادی از ناشران نام آشنا و مخاطب پسند حوزه ایثار و شهادت است که امسال نیز  با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان به ویژه نوجوانان در نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران روبرو شده است. این ناشر تاکنون 110 عنوان کتاب به چاپ رسانده است که در این بین  چهار عنوان کتاب به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شهید ابراهیم هادی اختصاص دارد.
 به گفته محمدرضا غفاری، مدیر روابط عمومی انتشارات شهید ابراهیم هادی از مجموع کتاب های این ناشر دو کتاب «سلام بر ابراهیم» و همچنین «سه دقیقه در قیامت» هرکدام تاکنون بیش از یک میلیون و پانصدهزار نسخه به چاپ رسیده اند و در این نمایشگاه نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند.

«مربع‌های قرمز» و «درگاه این خانه بوسیدنی است» از پرفروش‌های انتشارات شهید کاظمی


انتشارات شهید کاظمی از ناشران فعال در حوزه ایثار و شهادت است که به صورت میانگین سالانه حدود 100 عنوان کتاب به چاپ می‌رساند در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضوری پویا دارد و اغلب کتاب های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.
 به گفته مجید شکراللهی، مدیر روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی کتاب «مربع های قرمز»، «درگاه این خانه بوسیدنی است» و «خط مقدم» از جمله کتاب‌های پرفروش این ناشر در سال گذشته بوده است که امسال نیز مورد استقبال مخاطبان در نمایشگاه کتاب قرار گرفته است.


انتشار بیش از 320 عنوان کتاب توسط «روایت فتح»

 انتشارات «روایت فتح» از ناشران قدیمی و نام آشنایی است که در دوران برگزاری نمایشگاه کتاب هدف گذاری رونمایی از ششعنوان کتاب را در دستور کار قرار داده که تا امروز پنج عنوان کتاب را رونمایی و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. انتشارات روایت فتح در طول 25 سال فعالیت خود 320 عنوان کتاب به چاپ رسانده که کتاب «عمار حلب» و همچنین «او مرگ را کشت» از جمله کتاب های پرفروش این ناشر محسوب می شود.

درخشش نام  دانشمند شهید  در غرفه نشر شاهد

نشر شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران با 56 کتاب تازه و چاپ اولی به نمایشگاه کتاب آمده است . روز هشتم نمایشگاه هم از کتاب «تویی که نشناختمت» به قلم «سعید علامیان» درباره زندگی دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» با حضور خانواده معظم شهدای هسته ای دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نمایشگاه کتاب رونمایی کرد. علاقمندان آثار نشر شاهد در این غرفه به وصایای شهدا تفال می زنند و همه روزه در مسابقه کتابخوانی آنلاین این ناشر شرکت می کنند. تخفیف ویژه نشر شاهد برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران 50 درصد و برای عموم مردم 10 درصد است.

 

«حوض خون» پرفروش انتشارات «راه یار»


 انتشارات «راه‌یار» از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده و امسال برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. این ناشر که در زمینه های مختلف فعالیت دارد بیش از 100 عنوان کتاب به چاپ رسانده است و در حوزه ایثار و شهادت کتاب «حوض خون» که مقام معظم رهبری برای آن تقریظ نوشته اند، از پرفروش‌های این ناشر محسوب می شود. در حوزه تاریخ شفاهی پیشرفت نیز کتاب «سلول‌های بهاری» از این ناشر مورد استقبال قرار گرفته است.

این گزارش ادامه دارد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها