کد خبر 151837
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

معلمان مروجان دانایی هستند/ شهیدان نقش تاریخی و اجتماعی خود را به بهتری وجه انجام دادند

معلمان مروجان دانایی هستند/ شهیدان نقش تاریخی و اجتماعی خود را به بهتری وجه انجام دادند

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: توانایی‌های انسان تابع دانایی او هستند. معلمان نیز این وظیفه مهم را بر عهده دارند تا زمینه دانایی انسان‌ها را فراهم کنند.

به گزارش «حیات طیبه»، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری روز دوشنبه 19 اردیبهشت در نخستین همایش ملی تجلیل از معلمین، اساتید حوزه و دانشگاه و همیاران طرح شاهد که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالین طرح شاهد گفت: باید از زحمات شما که به امر امام (ره) متصدی آموزش و پرورش فرزندان شاهد و ایثارگر هستید. همچنانکه امام فرزانه و حکیم ما فرمودند؛ معلمین نقش انبیاء را دارند و همانند آنان رحمت الهی را  ساری و جاری می کنند.

وی افزود: تجلی رحمانیت خدا رساندن انسان به علم قرآن است، علمی که حق را از باطل و خیر را از شر تبیین می‌کند. همانطور که مادر از کودک مراقبت دائمی می‌کند، معلم نیز مراقب دانش آموز است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شناسایی خیر از شر، منشأ تمام علوم است افزود: شهدا نقش تاریخی و اجتماعی و فردی خود را به بهترین وجه انجام می دهند، در قرعه خیر قرار می گیرند و  لذا حی و زنده هستند. توانایی‌های انسان تابع دانایی او هستند. معلمان نیز این وظیفه مهم را بر عهده دارند تا زمینه دانایی انسان‌ها را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شکری  در پایان اظهار کرد: نقش تبیین معلمان در آگاهی بخشی تفریق خیر از شر، خوبی ها از بدی ها و حق از باطل با دانایی زمینه ساز تحول جامعه است.

در این همایش  ملی که بصورت سراسر در کلیه مراکز استانی برگزار شد، از 150نفر نفر از همیاران طرح شاهد در مدارس و دانشگاه های سراسر کشور تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها