کد خبر 151834
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

آینده انقلاب با عملکرد فرزندان شهدا و ایثارگران سنجیده می‌شود/ برنامه‌ریزی برای اجرای طرح شاهد در عالی‌ترین سطح

آینده انقلاب با عملکرد فرزندان شهدا و ایثارگران سنجیده می‌شود/ برنامه‌ریزی برای اجرای طرح شاهد در عالی‌ترین سطح

دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارتقای محتوا، روش‌های آموزشی و بهبود ارزیابی عملکردها در عرصه آموزشی حضور جدی و قوی‌تر خواهد داشت.

به گزارش حیات طیبه رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران روز دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در همایش ملی تجلیل از «معلمین، اساتید و همیاران طرح شاهد» در باغ‌موزه دفاع مقدس با تجلیل از مقام شامخ معلمین و کادر آموزشی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران به اصلی‌ترین وظیفه‌اش یاری رسانده‌اند در سخنانی اظهار داشت:  ماحصل زندگی  و موفقیت نامدارترین شخصیت‌های عالم به موفقیت و عملکرد فرزندانشان نسبت داده می‌شود. عظمت پدر و مادر شهیدان هم به‌خاطر این است که پدر و مادر شهیدند و تربیت  صالح‌ترین افراد را بر عهده داشته‌اند. در بستر آن خانواده شهید رشد کرده و به  قله سعادت ابدی رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور افزود:  حضرت امام (ره) وقتی طرح شاهد را پایه‌گذاری می‌کردند، شاید نگاهشان این بود که علاوه بر پرچمداری آینده انقلاب و نظام اسلامی و اداره کشور باید به دست فرزندان مجاهدین باشد، آنها که در عرصه جهاد و شهادت  وفاداری‌شان را به مکتب  حقه امام که احیاگر اسلام در تاریخ معاصر است در میدان عمل نشان دادند.

قاضی‌زاده هاشمی با ناکید بر اینکه آینده انقلاب به عملکرد فرزندانش سنجیده خواهد شد اظهار کرد: در سال‌های مبارزه، انقلاب و دفاع مقدس فرزندانی به امانت گذاشته شدند که پدران آنان یا شهید شدند یا جانبازی کردند و فرصت حضور در کنار فرزندانشان را نیافتند و ما وظیفه داریم این خلا و فرصت حضور را  برای فرزندان شاهد و ایثارگر جبران کنیم و زمینه رشد و شکوفایی استعداد آنان  را فراهم سازیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه   170 هزار نفر دانش‌آموز، دانشجو و طلبه شاهد و ایثارگر در کشور مشغول به تحصیل هستند خطاب به  معلمین، اساتید و همیاران طرح شاهد گفت: شما در میدان، صحنه عمل و خط مقدم خدمت به یادگاران شهدا هستید وظیفه بزرگی  بر عهده دارید و امیدواریم روزبه‌روز بالنده‌تر و موفق‌تر باشید. هدف از این مراسم تقدیر از عزیزانی است که در  خدمت به ایثارگران است.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان تاکید کرد:  بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه دارد در این عرصه حضور جدی‌تر و قوی‌تر داشته باشد. در محتوای آموزشی، روش‌های انجام ارزیابی عملکردها باید رشد داشته باشیم و وظیفه داریم آنچه می‌توانیم را عالی‌ترین سطح انجام بدهیم.

لازم به ذکر است در این همایش  ملی که بصورت سراسر در کلیه مراکز استانی برگزار شد، از 150نفر نفر از همیاران طرح شاهد در مدارس و دانشگاه های سراسر کشور تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از  شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد و معلم فداکار لیلا کیوانفر هم به صورت جداگانه توسط رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها