کد خبر 151787
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

گزارش حیات طیبه از آیین تشییع پیکر نادر طالب‌زاده/ وداع با چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل 

گزارش حیات طیبه از آیین تشییع پیکر نادر طالب‌زاده/ وداع با چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل 

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده صبح امروز یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه از مقابل مسجد بلال صداوسیما آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار حیات طیبه، در مراسم تشییع زنده‌یاد نادر طالب‌زاده کارگردان، مستندساز، پژوهشگر و مجری تلویزیون، با حضور جمع زیاد از مردم، اهالی فرهنگ و رسانه و علاقه‌مندانش آغاز شد.
در این مراسم که با قرائت قرآن کریم و نوای حاج صادق آهنگران آغاز شد و صابر خراسانی پیام رهبر معظم انقلاب را قرائت کرد.

تربیت شده مکتب امام(ره) در مقابل جریان ریزش‌ها قرار گرفت

رئیس رسانه ملی در ادامه این مراسم در جایگاه قرار گرفت و در سخنانی مرحوم طالب‌زاده را تربیت شده مکتب امام خمینی و انقلاب اسلامی دانست و گفت: چمران و آوینی و حججی و نادر طالب‌زاده از نفحات انقلاب‌اند. نفحاتی است که باید خود را در مقابل آن قرار دهیم. این زایش و رویش مکتب انقلاب و امام است که در عرصه‌های مختلف رخ می‌نماید و انسان‌هایی بزرگ را در مسیر حق و حقیقت درخشنده می‌سازد.
پیمان جبلی افزود: راه طالب زاده همچنان زنده و پویاست. او میوه درخت تنومند انقلاب است و مصداق انسانی است که در مسیر ولایت قرار می گیرند. در تاریخ ما کم نیستند انسان‌هایی که دچار انحطاط شدند. امام طالب‌زاده در مقابل جریان ریزش‌ها قرار گرفت

«چریک رسانه‌ای» عرصه بین‌الملل تولید معنا می‌کرد


در ادامه این مراسن  حسن رحیم‌پور ازغذی پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: آنچه از همه بیشتر درباره نادر طالب‌زاده اهمیت داشت روحانیت او بود. او ریا نمی‌دانست اهل تهجد بود. هر فرصتی گیر می‌آورد مشغول نماز قضا می‌شد و ریاکاری را بلد نبود.
وی ادامه داد: طالب‌زاده هدف را گم نمی‌کرد. او هرچه جلوتر آمده انقلابی‌تر شد و حتی این اواخر که گرفتار بیماری بود یک مرد دهه شصتی و پنجاه و هفتی بود. اذیت‌ها و توهین‌های مکرری از طرف جبهه‌های مختلف از دشمنان، صورت می‌گرفت اما نادر طالب‌زاده خود را معطل نمی‌کرد. او کاروانی یک‌نفره داشت، متفکر و خلاق بود و تولید معنا می‌کرد. بسیاری از گزاره‌های فکر شده از سر شعور دینی و سیاسی از او می‌شنیدیم. 
ازغدی در پایان او به‌تنهایی پشت خاکریز می‌جنگید حتی اگر دیگران خاکریز را ترک می‌کردند. او یک چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل بود و در جهت جهانی کردن انقلاب در پوست خود نگنجید. 


در بخش پایانی تشییع زنده‌یاد طالب‌زاده، حجت‌الاسلام قائم‌مقامی بر پیکر آن هنرمند فقیه نماز میت خواند.
پیکر مرحوم طالب زاده برای خاکسپاری در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی به سوی بهشت زهرا (س)بدرقه شد.

این گزارش درحال تکمیل است

گزارش

برچسب‌ها