کد خبر 151766
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

گزارش حیات طیبه ار راهپیمایی روز قدس:

طنین فریاد آزادی قدس در سراسر ایران اسلامی/ روز قدس نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است

.. +
طنین فریاد آزادی قدس در سراسر ایران اسلامی/  روز قدس نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است

چهل و سومین راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس در سراسر کشور با حضور شکوهمند مردمی برگزار شد.

به گزارش حیات طیبه،مردم روز دار تهران  از ساعات اولیه صبح از مسیرها و خیابانهای مرکزی شهر به سوی میدان انقلاب  و محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران  به حرکت درآمدند. اقشار مردم با در دست داشتن تصاویری از شهدای مقاومت و سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی را سر دادند.

در ساعات اولیه راهپیمایی طومار همگانی برای شکست معامله  توسط مردم به امضاء رسید. طبقه سنت گذشته جوانانیی پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را در مسیر راهپیمایی به آتش کشیدند.
  پس از آن قطعنامه روز قدس قرائت شد در قطعنامه  راهپیمایی روز جهانی قدس 1401  آمده است: شکست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی در جهان اسلام توهم شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل ساخته است.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امو ایثارگران،  اوجی، وزیر نفت،سردار فدوی،علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، عین اللهی وزیر بهداشت، سرتیپ رحیم‌زاده فرمانده پدافند هوایی کشور با حضور در  خیابان انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس پیوستند.
 

حضور پرشور خانواده شهدا

خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور حضور پررنگی در این راهپیمایی داشتند و به‌خصوص جانبازان با تعیین قرار قبلی به‌صورت هماهنگ در این راهپیمایی باشکوه شرکت کردند.

آزادی قدس را حتمی می‌دانیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه با حضور در جمع عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سوال خبرنگاران که پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چیست؟ گفت: پیام این حضور این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته و در حال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست خواهند گرفت‌، اظهار داشت: ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

روز قدس نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در میدان انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست. وی در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: در ایران دو روز داریم که روزهای ملی و بین المللی ماست که این دو روز 22 بهمن و روز قدس است. وی بیان کرد: روز قدس نماد استقلال است، استقلال به معنای اینکه ملتی تصمیم گرفته است بدون اینکه تحت سلطه باشد، خودش را اداره کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: روز قدس نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، یعنی در روز قدس ما خطوط جهانی خودمان را ذکر می‌کنیم، دوستی‌ها و دشمنی‌هایمان را فریاد می زنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: قدس نماد تقابل بین دنیای استکبار و دنیای حق است، تمام مستکبرین پشت رژیم جعلی اسرائیل جمع شده‌اند و همه مستضعفین عالم از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند
وی ادامه داد: فلسطینی‌ها مسلمان هستند اما شما می‌بینید در آمریکا و اروپا هم از حق این مردم دفاع می‌شود و از رژیم نسل کش و کودک کش صهیونیسم اعلام برائت می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امسال نهضت فلسطین جان دوباره‌ای گرفته و مردم در کرانه باختری قیام کردند. مردم جهان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

 

نمایش موشک ها جبهه مقاومت

در راهپیمایی روز قدس امسال،  موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش250حماس فلسطین، موشک فاتح 110 حزب الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک سجیل سپاه پاسداران، موشک قدس2 انصارالله یمن، موشک جمال 69نباءعراق از موشک هایی است که در حاشیه راهپیمایی روز قدس به نمایش در آمد. موشک راهبردی خیبر شکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرعت فوق‌العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع یک هزار و 450 کیلومتری در چهارراه ولیعصر (عج) و همچنین موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران در میدان انقلاب به نمایش در آمد.

برنامه های مردمی

 واکنش به حذف تصاویر شهید سلیمانی در اینستاگرام، اجرای گروه سرود نوجوانان در راهپیمایی روز قدس، ختم جمعی قرآن کریم در مسیر راهپیمایی روز قدس از برنامه های گروه های مردمی در مسیر راهپیمایی بود.
 

چهل و سه سالگی روز قدس

 

* روز 16 مرداد 58، مطابق با 13 رمضان 1399 قمری، آغاز راهی بود که اجازه تحریف تاریخ را به رژیم جعلی صهیونیستی نداد. روزی که امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «قدس» قبله نخستین مسلمانان نامگذاری کرد تا گرامیداشت آن از سوی مردم ایران و آزادیخواهان جهان، اجازه فراموشی ستم‌های غاصبان صهیونیست بر مردم فلسطین را ندهد.

 

برچسب‌ها