کد خبر 151765
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

در پیامی در آستانه روز قدس

دعوت رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران از مردم وجامعه ایثارگری برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی ضمن دعوت از مردم و جامعه ایثارگری برای شرکت در راهپیمایی روز قدس به مناسبت روز قدس تاکید کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی چنانکه در بیانیه گام دوم نیز اشاره شده است حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی است. امروز آرمان‌ها و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را به اولین موضوع دنیای اسلام تبدیل کرده است.
دعوت رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران از مردم وجامعه ایثارگری برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

به گزارش «ایثار»، متن پیام دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
بصیرت ارزشمند و تدبیر تاریخی  و ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس  و  تأکید  موکد ایشان  بر اهمیت این روز که از شهودی روحانی و استدلالی ایمانی نشأت می‌گرفت، علاوه بر نقش این اقدام ارزشمند سیاسی- اجتماعی در حمایت ملت ایران و مسلمانان جهان از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب اسراییل و قدرت‌های استکباری حامی آن، وحدت و همبستگی بیشتر مسلمانان جهان در برابر ظلم و جور را منجر شده است. همبستگی که با دسیسه‌ها و توطئه‌های پوشالی و شیطانی قدرت‌های جنایتکار و سیاست‌های تفرقه برانگیز آنان هیچگاه آسیبی نخواهد دید و هر روز این وحدت و همبستگی با آگاهی و بیداری ملت مسلمان بیش از گذشته خواهد شد.
به یقین چنانکه امام راحل بیان داشته‌اند «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است ... و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند».
هرچند صف مقدم این مجاهدت، مردم فلسطین‌اند و عقبه‌ی این سپاه، امت اسلام است، اما نهضت اعتقادی مشترکی که به یقین در وعده کردگار متصل است، جبهه واحدی از آزادگی و عدالتخواهی را رقم می‌زند. جبهه‌ای که غایت مبارزاتش طاعت خداوندی است و نابودی رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی و تمامی حامیان استکباری و استقرار دولت کریمه‌ی موعود است چرا که این وعده الهی است که می‌فرماید: «بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه فاذا هو زاهق ... » 
 به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی): «امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ی فلسطین. امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است». یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی چنانکه در بیانیه گام دوم نیز اشاره شده است حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی است. امروز آرمان‌ها و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را به اولین موضوع دنیای اسلام تبدیل کرده است. 
بی‌شک گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان شهدا و ایثارگران و ترویج روحیه جهاد و مقاومت نشأت گرفته از دین مبین  اسلام و انقلاب اسلامی در گسترش حرکت‌های بیداری و جبهه مقاومت تأثیر شگرفی داشته که نتیجه آن را امروز در شهادت افتخارآمیز دلاوران عرصه نبرد حق علیه باطل مشاهده می‌کنیم. وجود همین فرهنگ و جهاد و شهادت در میان جوانان مبارز فلسطینی گرچه منجر به شهادت انسان‌های مظلوم بی‌شماری در این منطقه شده است لیکن ضربات سختی بر رژیم غاصب اسراییل وارد نموده و دستگاه‌های نظامی و امنیتی این رژیم غاصب را دچار سردرگمی کرده است. بی‌شک این روحیه و فرهنگ زمینه‌ساز پیروزی این ملت خواهد شد همچنان که در انقلاب اسلامی شهدا و ایثارگران به واسطه ایمان و برخورداری از فرهنگ والای ایثار و شهادت، عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوی اسلامی را در برابر همه دشمنی‌ها رقم زدند.
بی‌تردید وقوع نهضت بیداری اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت در کنار افول قدرت و هیمنه آمریکا و شکست سیاست‌های آن در منطقه و به تبع آن آشکار شدن ماهیت رژیم پوشالی اسرائیل، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و چنانکه رهبری فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره نموده‌اند، این تحولات بخشی از عزت جمهوری اسلامی ایران است که جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آمد. البته برای اجرای مفاد بیانیه گام دوم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات اسراییل و قدرت‌های استکباری حامی آن وحدت کشورهای اسلامی و حمایت از محور مقاومت و توسعه و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در کنار مدیریت جهادی باید مورد توجه جدی قرار گیرد همچنانکه امروز رشادت و جانفشانی شهدا در ایران، فلسطین، جبهه مقاومت، در دفاع از حرم اهل بیت(ع) دستاوردهای ارزشمندی داشته است. 
به یقین امسال نیز در پرتو تبعیت از مقام عظمای ولایت فقیه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پر شور ملت شریف ایران به ویژه جامعه معزز ایثارگران که همیشه در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور فعال و پرثمری داشته‌اند و مایه فخر و غرور میهن اسلامی‌مان هستند، شاهد حماسه‌ای باشکوه و پرشور خواهیم بود و ملت ایران نیز همصدا با مسلمانان جهان و ملت‌های آزاده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین فریاد حمایت خود را از آنان و انزجار از رژیم غاصب و کودک‌کش اسراییل و دولت‌های استکباری حامی رژیم اشغالگر قدس سر خواهد داد.


انتهای پیام

برچسب‌ها