کد خبر 151664
۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

بازدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آرامستان ارامنه تهران در آستانه سال جدید میلادی/ ادای احترام به مقام شهدای ارامنه

بازدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آرامستان ارامنه تهران در آستانه سال جدید میلادی/ ادای احترام به مقام شهدای ارامنه

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه سال جدید میلادی و میلاد حضرت مسیح (ع) از آرامستان شهدای ارامنه تهران (بوراستان) بازدید و به مقام شامخ شهدای اقلیت های مذهبی ادای احترام کرد.

به گزارش «حیات طیبه»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه 6 دی ماه در ابتدای ورود به آرامستان ارامنه تهران (بوراستان )  ضمن قرائت فاتحه، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم در گفتگو با رسانه ها ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ص) و آغاز سال نو میلاد گفت: وظیفه داشتیم به برادران مسیحی و جامعه ارامنه ادای احترام کنیم و چه جایی بهتر از شروع کردن از جوار مزار قبور شهدا که در جنگ تحمیلی در امنیت و مرزبانی از کشور جانفشانی کردند.

معاون رئیس جمهور گفت: هر کجا جنگی صورت گرفته همه ایرانیان از مذاهب و اقوام آن در مقابله با دشمن به میدان آمدند و از خاک پاسداری کردند، ما نیز برای پاسداشت رشادت های صورت گرفته برادران ارمنی در آغاز سال نو میلادی برای تجدید میثاق با آرمان ها و ادای احترام به مقام شامخ شهدا امروز به آرامستان ارامنه تهران آمده ایم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزار همه خانواده شهدا و ایثارگران از جمله ارامنه است و این حضور به این معنا است که از طرف خودم، رئیس جمهور و هیات دولت در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدای ارامنه شرکت کرده ام.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران پس از ادای احترام به شهدای ارامنه با نماینده مذهبی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شهدا در کلیسا دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالله مرتضوی مدیر کل شهرستان‌های استان تهران، حسین توکلی کجانی فرماندار شهرستان ری، کشیش شاه‌میریان نماینده کلیسای ارامنه، کشیش نرسیسیان پدر روحانی کلیسای ارامنه تهران و کاراپتیان مدیر شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران حضور داشتند. 

انتهای پیام 

برچسب‌ها