کد خبر 151651
۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

همایش دو روزه آموزشی، هم اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران/ تدوین برنامه های تحولی بر مبنای تعامل

همایش دو روزه آموزشی، هم اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران/ تدوین برنامه های تحولی بر مبنای تعامل

معاون تعاون و امور اجتماعی در نشست همایش آموزشی، هم اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر تدوین برنامه عملیاتی جامع با رویکرد ارتباط و تعامل دو سویه با جامعه هدف تاکید کرد.

به گزارش «حیات طیبه»، همایش آموزشی، هم‌اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه 4 دی ماه با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین تعاون استانی برگزار شد.

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش به برخی از اهداف کلان و راهبردی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه تعاون و امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: اجرا و پیاده‌سازی برنامه عملیاتی در هر سازمانی نیازمند به تدوین اهداف کلان توسط مدیران است. باید ارتباط و تعاملی دو سویه با جامعه ایثارگری داشته باشیم زیرا زمانی که با ایثارگران عزیز در ارتباط هستیم می‌توانیم مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی افزود: ارزش‌هایی مانند اعتلای معرفت دینی و ترویج و تعمیق باورهای فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در کشور، ارتقاء سطح علمی، آموزشی و توانمندی ایثارگران و خانواده آنان به منظور نقش آفرینی فعال و حضور مؤثر در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اداری، ارتقای سطح کیفیت زندگی ایثارگران از طریق تأمین معیشت، اشتغال و مسکن با حفظ کرامت، عزتمندی و خود اتکایی، افزایش کارایی و ارتقای بهره‌وری، استقرار کامل سازمان الکترونیک در بنیاد از اهداف کلان و راهبردی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی است.

پاکدل با بیان اینکه امکان تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های مورد نیاز سایر دستگاه‌های اجرایی به عنوان مرجع تعیین ایثارگری در چارچوب قوانین خاص و موضوعی باید ایجاد شود، افزود: دسترسی آسان ایثارگران به مسئولین و اختصاص زمان کافی توسط کلیه مدیران ستادی و استانی برای رسیدگی فوری به مشکلات جامعه ایثارگری باید برقرار شود، همچنین باید پیگیری انجام امور در چارچوب ظرفیت‌های قانونی و انعکاس نتیجه ملاقات‌ها در سامانه سجایا انجام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: گلزارهای مطهر شهدا در یک برنامه سه ساله باید به گونه‌ای ساماندهی شوند که به عنوان یک مرکز معنوی و فرهنگی ایفای نقش کنند و بر همین اساس هدف سال 1401 علاوه بر ایجاد مراکز فرهنگی جدید، توسعه و فعال‌سازی کلیه مراکز فرهنگی گلزارهای شهدا در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به طرح‌های تحولی آینده در بنیاد افزود: در ماه‌های پیش رو و مناسبت‌های ملی «طرح سپاس» در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استانی و محلی، گروه‌های مرجع، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان‌ها اجرایی می‌شود. همچنین طرح «معتمدین معین» با هدف تجلیل و تکریم از ایثارگران و خانواده معزز ایشان احیا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها