کد خبر 151649
۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

گزارش|

سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان زنجان

سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان زنجان

دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفتمین سفر استانی خود به منظور دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و حضور در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به استان زنجان سفر کرد.

به گزارش حیات طیبه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز پنج شنبه 2 دی ماه با حضور در مراسم «صبح شاهد» در گلزار مطهر شهدای حضرت فاطمه (س) زنجان با قرائت فاتحه، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا به مقام شامخ شهدای استان زنجان ادای احترام کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در ادامه سفر به استان زنجان با آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود اساتید و چهره‌های اثرگذار در استان زنجان گفت: مفاخر زیادی در استان زنجان پرورش یافته‌اند که منشأ تحولات و آثار درخشانی بوده‌اند.

قاضی زاده در خصوص سفرهای استانی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هفتمین سفر استانی در دوره مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران به زنجان انجام شده است و این سفر با دستور رئیس جمهور و پیگیری استاندار زنجان انجام شده است و امیدواریم به حل مسائل و مشکلات منجر شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه  در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت حضور یافت و بر ضرورت تأمین زمین و ساخت آسایشگاه‌های ایثارگران در استان‌ها تأکید کرد. 

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهادت یک قله است»، افزود: به تعبیر ایشان این قله دامنه‌ای دارد که باید آن را شناخت و ترویج کرد به عنوان نمونه سبک زندگی شهدا باید شناسانده شود و چون شهادت کمال انسانی و نقطه اوج است جامعه به شهادت‌طلبی نیاز دارد و افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی طالب شهادت بوده و برای آن تلاش کردند.

قاضی‌زاده بر اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظایفی دارند به عنوان نمونه برخی سازمان‌ها مانند صدا و سیما باید بخشی از اعتبارات خود را در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و یا بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ گذر و معبری نباید بدون اسم شهدا باشد و شوراها در این زمینه باید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت دیدارهای مستمر همه مسئولان کشور با خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: رئیس جمهوری در این زمینه دستورات مناسبی صادر کردند و استمرار این دیدارها مهم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در ادامه سفر به استان زنجان با همراهی آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و افشارچی استاندار زنجان با خانواده شهیدان «علی‌اکبر و علی‌اصغر نقدی» و جانباز 70 درصد «ابراهیم صمدی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 2 دی ماه در ادامه سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله جدید آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد تا پایان سال خبر داد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر به استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم سفرهای استانی مسئولان و مشاهده مسائل و مشکلات از نزدیک است و هفتمین سفر استانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به استان زنجان انجام شده است و معاونین و مدیران بنیاد نیز در میز خدمت استان حضور داشتند و به طور مستقیم با ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کردند و علاوه بر این نشستی نیز با نمایندگان جامعه ایثارگری استان زنجان برگزار خواهد شد.

معاون رئیس جمهور برگزاری نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان را از دیگر برنامه‌های این سفر استانی اعلام کرد و ادامه داد: در این نشست مسائل ایثارگران استان زنجان در دستگاه‌های مختلف بررسی می‌شود و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای تکریم ایثارگران و ارزیابی مشکلات این عزیزان و همچنین بررسی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به موضوع برخی کارخانجات وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در زنجان اشاره کرد و افزود: در واگذاری برخی کارخانجات در استان زنجان مشکلاتی وجود داشته است که این موضوع نیز به طور خاص در این سفر پیگیری می‌شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران در یکی از واگذاری‌ها زیان‌دیده است و شکل معامله واگذاری و پرداخت مبلغ آن دچار مشکل بوده است و از گذشته نیز این پرونده باز بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است که البته برخی از این مشکلات ناشی از اشکالات فرایند خصوصی‌سازی در کشور است.

قاضی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره موضوع استخدام فرزندان ایثارگران نیز تأکید کرد: فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد بر اساس قانون باید استخدام شوند که آزمون خاص نیز برای این عزیزان برگزار شده و امیدواریم تا پایان سال دو مرحله آزمون دیگر نیز برای این عزیزان برگزار شود و در مورد سایر ایثارگران نیز سهمیه خاصی برای ایثارگران وجود دارد که بنیاد به دنبال جذب کامل این سهمیه است.

وی درباره موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران نیز گفت: جلسات متعددی درباره این موضوع به خصوص مشکل تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی با سازمان اداری و استخدامی برگزار شده و برخی دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کرده و همکاری برخی سازمان‌ها در این موضوع ضعیف‌تر است که جلساتی در دولت و مجلس در این باره برگزار شده است و البته فهرست این دستگاه‌ها احصا شده و در حال پیگیری اجرای کامل قانون هستیم.

حضور معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در میز خدمت استان زنجان

معاون تعاون و امور اجتماعی، معاون بهداشت و درمان، معاون حقوقی و امور مجلس و تعدادی از مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنج‌شنبه 2 دی ماه در جریان هفتمین سفر استانی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در میز خدمت بنیاد استان زنجان به سؤالات و درخواست‌های ایثارگران پاسخ دادند.

دیدار بی واسطه معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف طرح مسائل، مشکلات و درخواست‌های جامعه معزز شهدا و ایثارگران در راستای افزایش اعتمادسازی، حل مشکلات این عزیزان و کسب رضایت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان زنجان، از برکات سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این استان بود.

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان، مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس و جمعی از مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان زنجان از صبح روز پنجشنبه 2 دی ماه جهت رسیدگی به درخواست‌ها و سؤالات ایثارگران در میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان حضور یافتند.

دکتر عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان مشکلات مربوط به خدمات بیمه، درمان و تجهیزات پزشکی جانبازان این استان را بررسی کرد.

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن دیدار با جامعه معزز ایثارگر استان زنجان، مشکلات مسکن، اشتغال و معیشت ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم جهت پیگیری آن صادر کرد.

مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به سؤالات و درخواست‌های ایثارگران درباره اجرای قوانین و مقررات و معاضدت های قضایی پاسخ گفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها