کد خبر 151638
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

قهرمان جهان مدال طلایش را به خانواده شهید برزگری اهدا کرد

قهرمان جهان مدال طلایش را به خانواده شهید برزگری اهدا کرد

قهرمان مسابقات جهانی تکواندو که مدال طلای خود را تقدیم خانواده شهید برزگری کرده بود و از مادر این شهید هزینه سفر به مشهدمقدس همزمان با روز تولدش هدیه گرفته بود روز گذشته به زیارت امام رضا(ع) مشرف شد.

به گزارش حیات طیبه به نقل از تسنیم محراب عنایتی، قهرمان جهان که به واسطه هدیه مادر شهید برزگری به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده است اظهارداشت: قبل از مسابقات جهانی با خود قرار گذاشتم اگر مدال کسب کنم آن را تقدیم شهیدی مفقودالاثر کنم و در فینال مسابقات  در حالیکه تا 10 ثانیه آخر 2امتیاز از حریف خود عقب بودم نیت خود به ذهنم خطور کرد و انگیزه مضاعفی پیدا کردم و در پایان با 4 امتیاز اختلاف و قهرمانی، مدال طلا را به دست آوردم.

وی درباره اعطای مدال افزود: هرگاه خواستم‌ نیت خود را عملی کنم مانعی ایجاد می‌شد انگار شهید خاص مد نظر من هنوز پیدا نشده بود،  از اینکه چند سال نتوانسته بودم دین خود را ادا کنم خیلی ناراحت بودم تا اینکه در سال 1400 با خانواده شهیدی از سلسله سادات و ذریه حضرت زهرا سلام‌الله علیها و مفقودالاثر با شرایطی خاص آشنا شدم و خداوند کمک کرد تا بتوانم مدال طلایم را به صاحب اصلی آن تقدیم کنم.

عنایتی ادامه داد: شهید سرلشکر سید قربان برزگری در سومار به اسارت نیروهای بعثی درآمده و در زیر شکنجه‌های صدامیان به نحو  دلخراشی به شهادت می‌رسد و در حال حاضر هم مفقود الاثر و هم مفقودالجسد است.

 

قهرمان تکواندو جهان تصریح کرد: قهرمانان اصلی شهدا، جانبازان،ایثارگران و خانواده‌های آنان  هستند که زینب وار  سبب عزت ایران اسلامی شدند.

وی انگیزه خود را از این اقدام ادای دین به مادران شهدا دانست و گفت:روزی که قرار بود مدال در مراسمی با حضور امرا  و فرماندهان ارتش و  خانواده‌های معظم شهدا به خانواده شهید برزگری  اهدا شود آنچنان اشک شوقی ریختم که تمام حضار  سالن نیز اشک ریختند.

گفتنی است؛ محراب عنایتی قهرمان تکواندو جهان، در حاشیه برگزاری مراسم شب  خاطره ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور امیر دریادار سیاری معاون  هماهنگ‌کننده ارتش، سردار سرتیپ پاسدار فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده  سپاه، امیر سرتیپ آراسته رئیس هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی،  دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش و سپاه و دیگر مسئولان برگزار شد، مدال  طلای رقابت‌های جهانی خود را به خانواده شهید سرلشکر سید قربان برزگری از  شهدای نیروی زمینی ارتش، اهدا کرد‌ و خانواده شهید نیز شرایط و هزینه سفر  به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ثامن الحجج امام رضا علیه السلام همزمان با  روز تولد این قهرمان رافراهم کردند.

برچسب‌ها