کد خبر 151618
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

سال آینده برگزار می شود؛

کنگره 3400 شهید استان اردبیل با پیام مقام معظم رهبری

کنگره 3400 شهید استان اردبیل با پیام مقام معظم رهبری

استان اردبیل سال آینده میزبان کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل خواهد بود تا با پیام مقام معظم رهبری این کنگره برگزار شود.

به گزارش «حیات طیبه» به نقل از ایسنا، در اولین مجمع برگزاری کنگره 3400 شهید استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان سی امین استان کشور سال 1401 شاهد برگزاری کنگره سرداران و 3400 شهید خواهد بود تا ما بتوانیم در یک حرکت فرهنگی فاخر مواریث دوران دفاع مقدس و جهاد و شهادت را به نسل های آینده منتقل کنیم.

سردار احمد حق طلب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه بر برگزاری شایسته کنگره های استانی شهدا دارند که در اکثر فرمایشات معظم له نیز بر موضوع ایثار، شهادت و جانفشانی تاکید شده است.

وی افزود: امروز حیات جامعه اسلامی ما مرهون فرهنگ جهاد و شهادت است و همواره سعی کردیم تا با برگزاری آئین های پاسداشت شهدا فضای معنوی جامعه را تلطیف کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه برگزاری کنگره شهدا را بزرگترین عملیات فرهنگی برشمرد و گفت: در کنار دستگاه های دولتی نهادهای مردمی و اقشار جامعه باید در برگزاری کنگره سهیم شوند تا ما بتوانیم ماموریت فرهنگی و معنوی خود را به شایستگی انجام دهیم.

حق طلب بیان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ما همچنان جاری و ساری است که نمونه آن را در سال های اخیر و مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه مبارزه با گروه های تکفیری و داعشی نمودی عینی یافت تا همه بفهمند که همچنان فرزندان این مرز و بوم عاشق ایثار، جهاد و شهادت هستند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی امروز از داشته های نظامی ما در هراس و واهمه نیست بلکه از روحیه جهاد و شهادت فرزندان این مرز و بوم بیمناک است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه اضافه کرد: بیش از 70 درصد پدران و مادران شهدا به فرزندان رشید خود پیوستند وما باید با جمع آوری خاطرات آنها به ماندگاری این فرهنگ غنی کمک کنیم.

حق طلب اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره شهدای 29 استان کشور دست اندرکاران کنگره شهدای استان اردبیل باید از این تجربیات استفاده کنند تا برنامه های خلاقانه نظیر آنچه که در یزد به عنوان 40 خدمت به یاد 4 هزار شهید طراحی شده بود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تهیه جهیزیه، تامین وتهیه بسته های معیشتی، کاشت درخت و دیگر کارهای عمرانی، خدماتی و ... به یاد شهدا انجام شود.

در این جلسه که اعضای شورای اداری استان نیز حضور داشتند فرمانده سپاه استان اردبیل نیز از شکل گیری مجمع استانی این کنگره با محوریت امام جمعه و استاندار اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: اهداف این کنگره توسعه گفتمان خدمت رسانی، مردم داری و مردم یاری است تا با نام و یاد شهدا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رونق گیرد.

سردار غلامحسین محمدی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به اختصاص دو باب ساختمان مستقل و اعتبار ویژه برای برگزاری آبرومند این کنگره تدابیر لازم را بیندیشند تا در سال آینده شایسته ترین کنگره شهدا را برگزار کنیم.

در این مراسم حکم آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل به عنوان رئیس ستاد کنگره و سردار غلامحسین محمدی اصل به عنوان دبیر کل کنگره 3400 شهید استان اردبیل اهدا شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها