کد خبر 151532
۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

خادم خستگی ناپذیر مکتب ایثار

خادم خستگی ناپذیر مکتب ایثار

به گزارش حیات طیبه، خانواده بزرگ ایثار و جهاد در روزهای اخیر عروج یکی از بزرگ‌مردان این عرصه را به سوگ نشستند. سردار «حسین صفری » جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس نامی آشنا برای جامعه ایثارگری بود. کسی که به استناد کارنامه خدماتش در سه دهه پس از جنگ، منشأ اتفاقات و ابتکارهای بسیاری در زندگی ایثارگران بوده است.

لیست مسئولیت‌های این سردار نیز تصویری روشن از مسیر زندگی پر از عشق و فداکاری او پیش‌رو می‌نهد. ریاست هیات مدیره شبکه ملی ایثارگران، مشاورت امور ایثارگران فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاورت امور ایثارگران رئیس سازمان برنامه و بودجه بخشی از مسئولیت‌هایی بود که او در جهت یاری خانواده بزرگ جهاد و شهادت عهده‌دار شده بود.

 

 

در فردای روز شهادت او، همسنگرانش در پیامی سرشار از اندوه و افسوس گفتند که جامعه ایثارگری یکی از تکیه‌گاه‌هایش را از دست داد، کسی که روحی ناآرام و بی‌قرار برای یاری خانواده شهدا و جانبازان داشت. زندگی او ترجمان واقعی مجاهدت فرزند راستین مکتب امام خمینی(ره) بود. او در همه سال‌های پس از جنگ تحمیلی به هیچ امری جز همنشینی با خانواده بزرگ ایثارگران مبادرت نکرد و برای گشودن گره مشکلات و رفع نیازهای جامعه ایثارگری لحظه‌ای از تلاش و حرکت باز نایستاد.

 

 

آن‌ها که از نزدیک تلاش و همت این یادگار دفاع مقدس را تجربه کرده بودند، می‌دانند که او با وجود آسیب‌های جسمی عمیق چه رنجی را برای به نتیجه رساندن خواسته‌ها و مطالبات جامعه ایثارگری متحمل می‌شد. سردار شهید ما وارد شصتمین بهار زندگی خویش شده بود، قریب 40 سال با زخم‌های شدید عملیات بازی دراز در ناحیه دو چشم و دو پای خویش بسر کرد.

 

 

در روز عروج او بسیاری از همسنگران‌اش در پیام‌های خویش تلاش کردند، زوایایی از مجاهدت‌های بی‌شمارش را بازگویند. چنان که سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه اسلامی نوشت: عروج آسمانی سردار سرافراز اسلام و مجاهد فی سبیل اللّه حاج حسین صفری جانباز 70 درصد، قطع عضو و نابینا به علت ابتلا به بیماری کرونا، که سال‌ها در اوج اخلاص و تواضع نقش آفرین مومن و مصمم عرصه‌های خدمت به انقلاب اسلامی و ملت عظیم‌الشأن ایران بود، موجب تالم و اندوه فراوان گردید.

 

 

او در زمره اسوه‌های درخشان ایثار و جهاد و نمادهای جاویدان سلحشوری، شجاعت و مردانگی می‌درخشید، وجودش همگان را با یاد شهدا همراه می‌ساخت و عطر دل انگیز فداکاری و وفاداری در راه خدا را در فضا منتشر می کرد. همت سترگ و تلاش‌های بی‌وقفه و مجاهدانه وی در همراهی، حمایت و پشتیبانی از یاران صدیق و شریف انقلاب در سنگر مشاورت فرماندهی کل سپاه در امور ایثارگران آن‌هم در شرایط ناشی از تحمل سختی‌های فراوان دوره جانبازی که زبان از ترسیم و تبیین آن قاصر است، برای همیشه ماندگار و الهام بخش میراث داران شهیدان و جانبازان تاریخ‌ساز میهن اسلامی خواهد بود.

 

 

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در پیام خویش جایگاه و نقش‌های این چهره ماندگار را این گونه توصیف کرد: عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون همت ایثارگران و دلاوری جانبازان سرافرازی است که بر سر پیمان ماندند و در اعتلای خط سرخ شهادت و میراث گرانقدر شهدا کوشیدند. آنان که دیروز پیشگامان عرصه نبرد حق علیه باطل بودند و امروز پهلوانان عرصه شکیبایی و اسوههای استقامت هستند.

 

 

جانبازان با روح آسمانی خویش متجلی شکوه ایثار گشتند و اجر ایمان و مجاهدت‌شان، روح پر تمنای آنان را به همرزمان شهیدشان واصل می کند. وصل عاشقانه جانباز شهید گرانقدر «حاج حسین صفری » تهنیت باد که شایسته و سزاوار این مرتبه والا بود. این جانباز سرافراز در دوران دفاع مقدس با ایثار و فداکاری مایه فخر و افتخار گردید و پس از آن نیز در عرصه‌های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی نمودند. به یقین از دست دادن این سرمایه‌های اجتماعی برای ملت شریف ایران بسیار غم‌انگیز است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها