کد خبر 151522
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

دومین اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزار شد

دومین اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزار شد

دومین اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با مشارکت 2 ایل شوهان و ملکشاهی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار ایلام ، جمعی از مسئولین کشوری و استانی ، ایلات و طوایف مختلف استان ایلام در دو راهی میمه – ملکشاهی با برگزاری آئین سنتی چمر برگزار شد.

به گزارش حیات طیبه به نقل از ایسنا، سردار حق‌طلب ، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار کرد :امروز این توفیق نصیبمان شد که در جمع پر شور مردم شهید پرور ایلام شاهد برگزاری کنگره 3000 شهید ایلامی باشیم.
وی برنامه‌های اجرایی تدوین شده مسئولین ایلام را نشان دهنده برگزاری یک کنگره باشکوه و فاخر در استان دانست و افزود: کنگره استان ایلام یکی از بهترین کنگره های کشور است.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاسیه عشایر به فداکاری و شجاعت این قشر عظیم در دفاع مقدس ، گفت: این مردان دلاور و شجاع در زمان جنگ تحمیلی از مرزهای کشور دفاع کردند و امروز با حضورشان در این اجلاسیه ی باشکوه یاد و نام شهدای عشایر را گرامی داشتند .
حق طلب ضمن قدردانی وتشکر از خانواده های معظم شهدا گفت: خاک چادر مادران شهدا، سرمه چشم ماست ،و بر دستان پینه بسته ی غیور مردان عشایر، این دلاور مردان مرز نشین بوسه میزنیم .
وی افزود : مردم ایثارگر ،پرشور ،از خود گذشته و شجاعی در این مرز وجود دارند ،که تا حضور حضرت بقیه الله العظم این کشور را از هر گونه گزندی مصون خواهند داشت.
سردار حق طلب با گرامیداشت یاد شهدای ایلامی گفت: مردم این استان در خط مقدم نبرد بودند و قبل از شروع رسمی جنگ در 31 شهریور ماه سال 1359، این مردم غیور و دلاور عشایر ما بودند که در مرزها ،مقابل دشمنان بعثی ایستادند و حرکت آنها را متوقف ساختند، تا نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ، مرزداران ، ژاندارمری آن زمان، نیروهای انتظامی ، سپاه ، بسیج وهمه اقشار و اصناف مردم فرصت پیدا کنند و خود را آماده ومسلح نمایند تا در مقابل هجوم دشمن مقاومت کنند.
سردار جمال شاکرمی ، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اتحاد و همبستگی عمیق میان ایلات و عشایر استان اظهار کرد: برگزاری اجلاسیه عشایر با محوریت 2 ایل بزرگ شوهان و ملکشاهی و حضور سایر طوایف استان بیانگر عمق اتحاد ایلات و عشایر استان است.
وی  گفت : اجلاسیه باشکوه عشایر و ایلات حاصل همکاری و همراهی جامعه عشایری و طوایف استان ایلام بود تا خروجی نهایی یک برنامه شایسته مردم این استان باشد.
در پایان، آئین سنتی و زیبای چمر با سوگواری برای شهیدان گلگون کفن ایلامی اجرا شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها