کد خبر 151513
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر: (1)

مدارس شاهد کانون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

مدارس شاهد کانون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مظهر اقتدار و جریان سازی‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

به گزارش حیات طیبه، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، روز سه‌شنبه 18 آبان در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر 100 کشوری بدون استفاده از سهمیه ویژه شاهد و ایثارگر گفت: به فرزندان عزیز شاهد و ایثارگر تبریک می گویم که راه شهدا را ادامه دادند و در تداوم موفقیت‌های پدران ایثارگر خود، موفقیت‌های بزرگ‌تری را با همت بالای خود کسب کردند و بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف با استمرار در تلاش‌های خود خواهند افزود. دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نشان دادند در عرصه علم و علم‌آموزی و مجاهدت‌های علمی بدون در نظر گرفتن هیچ سهمیه و ملاحظه‌ای سرآمدترین هستند.

وی با تقدیر از دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: دینی که فرزندان شهدا و ایثارگر نسبت به ما و انقلاب دارند فراتر از اینهاست. هرچه تلاش کنیم و تمهید مقدمات کنیم، باز هم ذره‌ای از ایثارگری‌های این عزیزان جبران نمی‌شود. ما در قبال خانواده‌های این عزیزان شرمنده هستیم

کاظمی با بیان اینکه بیش از 400 هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در این مدارس تحصیل می‌کنند اظهار داشت: می‌توانیم بعد از سالها که از این اقدام بسیار ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت با فرمان  طرح شاهد  حضرت امام (ره) می‌گذرد، بازبینی دقیقی انجام دهیم. این مدارس را آسیب شناسی کنیم تا خدمات مطلوب‌تری به دانش‌آموزان ارائه شود. مدارس شاهد کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مظهر اقتدار و جریان سازی‌های فرهنگی و اجتماعی هستند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: امروز نیازمند تغییر رویکرد در مدارس شاهد هستیم زیرا نیاز جامعه تغییر کرده است. هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید توسعه پیدا کنند و زمینه اشتغال دانش‌‌آموزان شاهد را در اولویت قرار دهیم.

در این مراسم که در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد از 13 رتبه زیر 100 آزمون سراسری 1400 به‌صورت هم‌زمان از طریق وبینار در استان‌های سراسر کشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها