کد خبر 151498
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

با انگیزه و بدون سهمیه توان و دانش خودم را ثابت کردم/ هدف والا انگیزه بخش است

با انگیزه و بدون سهمیه توان و دانش خودم را ثابت کردم/ هدف والا انگیزه بخش است

محمد قاضی نسب گفت: به رشته دنداپزشکی بسیار علاقه مند بودم و سبب هدف و انگیزه ی من برای مطالعه بیشتر شد‌. تا جای ممکن به سهمیه ای که داشتم توجه نمی کردم تا با تلاش خودم به هدفم برسم، این سهمیه و صحبت های دیگران درباره آن انگیزه ای بود برای من تا بتوانم خودم را ثابت کنم و بدون اعمال سهمیه رتبه برتر شوم.

به گزارش حیات طیبه، در آستانه ششمین همایش ملی از  فرزندان شاهد و ایثارگر با هدف معرفی و تجلیل از رتبه های زیر 100 آزمون سراسری سال 1400 بدون احتساب سهمیه برگزار شده است.

از ویژگی های شاخص این همایش ملی آن است که تلاش و پشتکار این عزیزان به جامعه هدف معرفی می شوند.

آنچه در پی می آید گفتگو خبرنگار حیات با محمد قاضی نسب متولد سال 1381، فرزند جانباز 25 درصد مهدی قاضی نسب در شهر یزد است. وی حائز رتبه 48کشوری، رتبه 17 منطقه 2 و  رتبه 2 سهمیه ایثارگران، کنکور تجربی سال1400 است. درحال حاضر در  رشته دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  مشغول به تحصیل است.

محمد قاضی نسب گفت: من متولد سال 1381 در شهر یزد هستم. رتبه 17منطقه 2, رتبه 48کشوری و رتبه 2سهمیه ایثارگران، کنکور تجربی 1400  در رشته دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را توانستم بدست آورم. زمانی که دوم متوسطه بودم شروع به تست زدن کتاب های مختلف کردم و به تحلیل کتاب های تستی می پرداختم‌.

وی در ادامه افزود: مطالعه ی خود را به طور جدی و گسترده از سال آخر شروع کردم و بدون آنکه در کلاس های خصوصی و تقویتی مختلف ثبت نام و شرکت کنم در منزل یا کتابخانه مطالعه می کردم. به رشته دنداپزشکی بسیار علاقه مند بودم و سبب هدف و انگیزه ی من برای مطالعه بیشتر شد‌. تا جای ممکن به سهمیه ای که داشتم توجه نمی کردم تا با تلاش خودم به هدفم برسم، این سهمیه و صحبت های دیگران درباره آن انگیزه ای بود برای من تا بتوانم خودم را ثابت کنم و بدون اعمال سهمیه رتبه برتر شوم.

این دانشجوی  نخبه در پیامی به کنکوری های سال آینده تصریح کرد: حقیقی شدن رویای موفقیت در کنکور شدنی است  اما رسیدن به این هدف نیاز به تلاش و پشتکار است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. از جمله عواملی که باعث موفقیت در کنکور می شود شامل مهار کردن استرس، ایجاد و یا افزایش اعتماد به نفس، برنامه ریزی صحیح و اصولی، استراحت و خواب کافی، خلاصه برداری، افزایش ساعت و کیفیت درس خواندن است.

وی در ادامه بیان کرد: هر کدام از این مواردی که نام بردم  منجر به تاثیر مثبت برای بدست آوردن نتیجه ای مطلوب  است. پیش از تلاش و رعایت مواردی که گفتم ابتدا باید در هدف خود مصمم بوده و با پشتکار شروع به تلاش کردن کنند. برنامه ریزی غلط سهم بزرگی در موفق نشدن دانش آموزان کنکوری داشته که باید با تمرکز و همچنین دقت بیشتری برنامه ریزی داشته باشند‌.

محمد قاضی نسب عنوان کرد: دانش آموزان نباید ناامید شوند و باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و به فشارهای تبلیغاتی که از موسسه های آموزشی صورت می گیرد توجه نکنند. خودشان مطالعه کتاب های درسی و تستی را پیش ببرند و به  خود تکیه کنند . خلاصه برداری از مطالب یعنی یادداشت مطالب مختلف و همچنین طبقه بندی و سازمان دهی آن ها می تواند خیلی موثر باشد. روشی از خلاصه نویسی که بسیار تاثیرگذار بوده، خلاصه نویسی همراه با کشیدن نمودارهای درختی و شاخه ای بوده که به تحکیم مطالب در ذهن دانش آموزان کمک می کند. همچنین خلاصه نویسی به شکل نمودار سبب خواهد شد مطالب در ذهن طبقه بندی شوند.

این دانشجوی نخبه در پایان اضافه کرد: دانش آموزان باید از مقایسه کردن خود با دیگران پرهیز کرده و تنها عملکرد خود را بررسی کنند و به فکر پیشرفت کردن باشند. از خانواده و مشاور مدرسه ام تشکر می کنم همیشه به من انگیزه می دانند و تشویق می کردند.  امیدوارم بتوانم با ادامه دادن تحصیلم برای خانواده و مردم کشورم  فرد شایسته و مفیدی باشم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها