کد خبر 151492
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

موزه شهدا پیشگام است/ ضرورت تبیین اندیشه ایثار و شهادت برای نسل جوان

موزه شهدا پیشگام است/ ضرورت تبیین اندیشه ایثار و شهادت برای نسل جوان

مدیر عامل باغ موزه انقلاب در گفتگو با حیات طیبه گفت: خوشبختانه موزه شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران از موزه های پیشگام و جزء نخستین موزه‌ها است که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت پویا و فعال بوده است.

در حاشیه مراسم رونمایی از گنجینه‌های ماندگار که روز دوشنبه اول آذر ماه در موزه مرکزی شهدا برگزار شد با  دکتر علی‌اصغر جعفری مدیر عامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ارتباط با نقش موزه شهدا در زمینه روایت صادقانه زندگی شخصی شهدا گفت‌وگو کردیم.

 

 

آنچه در ادامه می‌آید گفت‌وگو خبرنگار حیات با  دکتر علی‌اصغر جعفری مدیر عامل باغ موزه انقلاب اسلامی است:

 

دکتر علی‌اصغر جعفری گفت: معرفی قهرمانان ملت بزرگ ایران یکی از کارکردهای موزه‌هایی است که در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت می‌کنند، این موزه‌ها با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس تاسیس شده است. هیچ  قهرمانی به مقام و جایگاه شهدا نمی‌رسد زیرا شهدای ما قهرمانان واقعی ملت ایران هستند. موزه‌ها محلی برای معرفی قهرمانان به نسل جوان است.

 

 

وی در ادامه افزود:  ایجاد ارتباط و انس با شهدا و ارائه اطلاعات درست از  زیست قهرمانان دفاع مقدس برای مخاطبین می‌تواند تعامل شایسته‌ای را ایجاد کند. بنابراین شاید یکی از اهداف عمده شکل‌گیری موزه‌های شهدا و موزه‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس معرفی درست شهدا است. از نظر من یکی از مهم‌ترین اهداف و ماموریت‌های موزه ایجاد زمینه شناخت بیشتر از اندیشه ایثار و شهادت برای نسل جوان است.

 

 

مدیر عامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: خوشبختانه موزه مرکزی شهدا وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمنیه از موزه های پیشگام و جزء نخستین موزه‌ها است که در این حوزه پویا و فعال بوده است،

 

 امروز فرصت خوبی است برای افرادی که به این حوزه علاقه‌مند هستند از آثارهنری مرتبط با شهدا بازدید کنند.

 

 

دکتر علی‌اصغر جعفری در پایان گفت‌وگو بیان کرد: بازدید از موزه شهدا استشمام عطر شهدا است و حسی که به فرد منتقل می‌کند، فوق‌العاده زیبا و تاثیرگذار است که منجر به صمیمت و نزدیک شدن افراد به شهدا می‌شود. در واقع موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌تواند رسانه‌ای قدرتمند برای انتقال آرمان و فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها