کد خبر 151483
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس/ ارتقاء معیشت و منزلت جامعه هدف، نیاز به خدمات جدی تری دارد

حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس/ ارتقاء معیشت و منزلت جامعه هدف، نیاز به خدمات جدی تری دارد

دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه شنبه 27 مهر ماه با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره موضوعات «ارتقای معیشت و خدمات رسانی حداکثری به ایثارگران»، مباحث مرتبط با «تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه ها» و «بودجه بنیادشهید و امور ایثارگران در سال 1401» با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخت.

به گزارش «حیات طیبه» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه این نشست  در جمع خبرنگاران، گفت: گزارشی از روزهای اولیه حضور در بنیاد شهید به نمایندگان ارائه کردم. در قانون بودجه موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های مختلف اجرایی مطرح است، به همین جهت در ارتباط با اینکه کدام یک از دستگاه‌ها به این قانون عمل کردند و پیگیری این مسئله، بحث مفصلی با نمایندگان انجام گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل بودجه نویسی هستیم، در خصوص بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مباحثی با نمایندگان مطرح کردم، نمایندگان درباره بخش‌های مختلف بنیاد شهید نیز سوالاتی داشتند که معاونت‌های بنیاد باید توضیح می‌دادند بنابراین این سوالات مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه پیرامون تغییرات بودجه سال 1401 بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: ما پیشنهاداتی در این خصوص داریم، بنیاد وظایف قانونی بر عهده دارد که موفق نشده تمامی تکلیف را به لحاظ عدالت افقی و عمودی عملیاتی کند، در واقع اقدامات به لحاظ تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف و میزان خدمات دریافتی علی رغم زحمات بسیاری که کشیده شده، کامل نبوده است.

وی تصریح کرد: ما برای اینکه به تکالیف قانونی خود عمل کنیم، تغییراتی در حوزه اعتبارات جاری و عمرانی بنیاد باید ایجاد شود که خدمت رئیس سازمان  برنامه و بودجه به طور مقدماتی اعلام کردیم و پس از تهیه گزارش تکمیلی، آن را به نمایندگان ارائه خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه تمام موضوعات و مسائل بیناد شهید حائز اهمیت است، گفت: موضوعات حوزه ارتقاء معیشت و منزلت جامعه هدف، نیاز به خدمات جدی تری دارد، در ابعاد فرهنگی نیز وجه مغفول مانده عملکرد بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پاسداشت یاد شهدا و ساماندهی وضعیت گلزار شهدا است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در هر دو جهت خود را تجهیز می‌کند تا با به کارگیری ظرفیت‌های دولتی و مردمی سطح برخورداری‌ها و اقدامات را افزایش دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها