کد خبر 151457
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۵

ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر: (2)

قبولی 22 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری / موفقیت های فرزندان شاهد و ایثارگر در تداوم افتخار آفرینی پدران قهرمان شان است

قبولی 22 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری / موفقیت های فرزندان شاهد و ایثارگر در تداوم افتخار آفرینی پدران قهرمان شان است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از حضور 57 هزار نفر از جامعه ایثارگری در آزمون سراسری کنکور سال 1400 خبر داد و گفت که از این میان 22هزار نفر از آنها در مراکز آموزشی پذیرفته شدند.

به گزارش حیات طیبه، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ششمین همایش ملی تجلیل از فرزندان شاهد و ایثارگر حائر رتبه‌های زیر 100 کشوری، بدون احتساب سهمیه گفت: تقارن مراسم امروز با سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و روز جهانی علم را به فال نیک می‌گیریم. رهبر معظم انقلاب درکلامی می‌فرمایند: «علم با دین و اخلاق برای بشریت مفید خواهد بود، علم هرچه پیشرفت کند اگر از اخلاق و دین فاصله بگیرد برای پیشرفت مفید نخواهد بود.» این گفته تاکید و حمایتی است که ایشان نسبت به جامعه نخبگان کشور دارد، حضور 9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر، مبین تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این عرصه است.

سلیمانی با اشاره به درخشش فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه علم افزود: همانطور که جان‌فشانی حماسه و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز در مقطع تاریخ کشور مایه عزت، غرور و اقتدار ایران اسلامی است. نقش‌آفرینی و کسب افتخارات فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه علم و دانش ادامه‌ افتخارآفرینی ‌های پدران خود در دفاع از اسلام و انقلاب است.

وی ادامه داد:  بسیاری از شهدای گرانقدر ما نخبگان تحصیلی بودند. که در عمل، اخلاق و تعهد از پاسداری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با خداوند معامله کردند. در بین آنان بزرگانی چون شهید احمدرضا احدی، شهید محسن وزوایی، شهید حسن باقری، شهید غلامعلی پیچک، شهید مهدی زین‌الدین، شهید مصطفی چمران، شهید محمود شهبازی و شهید سید حسین علم‌الهدی حضور داشتند که رتبه‌های یک رقمی و دورقمی را در کنکور کسب کرده بودند. این عزیزان الگوی نسل جوان شاهد و ایثارگر است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به ذکر آمارهایی در خصوص دستاوردهای آموزشی ایثارگران پرداخت و تصریح کرد: عرصه فعالیت و تلاش در مباحث فرهنگی و علمی با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی جهش قابل توجهی به خود خواهد گرفت. 57 هزار نفر از جامعه ایثارگری در آزمون سراسری کنکور سال 1400شرکت کردند، که از این میان 22هزار نفر از آنها در مراکز آموزشی پذیرفته شدند. 47 درصد از این عزیزان در دانشگاه‌های روزانه و 53 درصد در دانشگاه‌های شهریه پرداز هستند.

سردار یعقوب سلیمانی ضمن اشاره به 13 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر که حائز رتبه‌های زیر 100 کشوری بودند بیان کرد: 4 درصد از این عزیزان در گروه آزمایشی علوم تجربی، 4 دسته در علوم انسانی، 3 درصد در زبان خارجه، 1 درصد در رشته هنر و 1 درصد در رشته ریاضی، رتبه‌های دو رقمی را کسب نمودند. امیدورایم بتوانیم با همت و تلاش این عزیزان در عرصه علم و فرهنگ تعالی‌بخش و تداوم‌بخش راه شهدا باشیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها