کد خبر 151451
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

دیدار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌ شهید سرلشکر «محمد بروجردی»

دیدار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌ شهید سرلشکر «محمد بروجردی»

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 8 آذر ماه همزمان با هفته بسیج با حضور در منزل شهید سرلشکر پاسدار «محمد بروجردی» با همسر مکرمه و فرزندان این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «حیات طیبه» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تبریک هفته بسیج و ادای احترام به مقام شهیدان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، خطاب به خانواده معظم شهید سرلشگر محمد بروجردی گفت: همه عزت و فضیلت بنیاد شهید و ایثارگران به عنوان «افضل نهادها»، به اعتبار شهدا، ایثارگران و آزادگانی است که تمام وجودشان را در طبق اخلاص نهادند و اگر مسئولین برای صاحبان اصلی انقلاب قدمی برمی‌دارند از توفیق الهی و ادای وظیفه خدمتگزاری است.

سردار یعقوب سلیمانی در ادامه افزود: در تمامی دوران‌های انقلاب اسلامی با دشمنی ها و تحریم استکبار مواجه بوده‌ایم، اما آنچه موجب رشد و موفقیت نظام اسلامی در عرصه های مختلف شده، وجود فرهنگ ناب «ایثار و شهادت» است و بر همین اساس باید تمام همت مان، صرف حفظ و ترویج این فرهنگی متعالی باشد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شهیدان درک درستی از آخرت دارند و به میزان همین درک و عقلانیت است که اشتیاق شان نسبت به «شهادت» بیشتر می‌شود. شهید بروجردی با چشم پوشی از تعلقات دنیوی در صحنه های مختلف انقلاب  و جبهه حق علیه باطل حاضر شد و خصلت‌هایی همچون خدامحوری، اخلاق مداری، ساده‌زیستی، عشق به امام و ولایت، صلابت و قاطعیت در مقابل دشمنان و ضدانقلاب را برای رهروانش به یادگار گذاشت.


سردار سرلشکر پاسدار محمّد بروجردی مبارز نام آشنای سالهای مبارزات انقلاب اسلامی و از پایه گذاران سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و فرمانده محبوب و  شاخص در مبارزه با ضد انقلاب در کردستان بود که  روز اول خرداد سال 1362 در  جاده مهاباد ـ نقده به فیض شهادت رسید.

مردم کردستان به پاس تمامی مجاهدات و مبارزات شهید "محمد بروجردی" به او  لقب "مسیح کردستان" دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها