کد خبر 151431
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

بازگشت پیکر بانوی شهیدی که نماد عشق و مظلومیت است

بازگشت پیکر بانوی شهیدی که نماد عشق و مظلومیت است

در جریان عملیات کاوش پیکر مطهر شهدا توسط گروه‌های تفحص شهدا، برای نخستین بار پیکر مطهر بانوی شهید، فاطمه اسدی کشف شد.

به گزارش حیات طیبه، این پیکر متعلق به شهید فاطمه اسدی از زنان کردستان است که سال‌ها پیش به‌دست ضدانقلاب‌های حزب دموکرات به شهادت رسیده است. پیکر مطهر او پس از گذشت 37 سال از شهادت و گمنامی، پیدا شد و خبر بازگشت پیکر به تنها دختر او داده شد

همسرش مقنی بود و در اوایل انقلاب برای چاه کنی برای نیروهای به پادگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسین‌آباد دیواندره رفته بود که اسیر دست یکی از گروهک‌های معاند که در آن زمان نیروهایشان در این منطقه حضور داشتند، شد. این آغاز تلاش شهیده فاطمه اسدی است که با داشتن یک دختر خردسال سه ساله و یک پسر شیرخواره به مقر دشمن می‌رود و خواستار آزادی همسرش می‌شود.

از او طلب 200 هزار تومان پول می‌شود، شهیده فاطمه تمام زندگی را به حراج می‌گذارد و با پول بازمی‌گردد اما نه تنها همسرش را آزاد نمی‌کنند بلکه او را نیز به اسارت می‌برند. به همین دلیل نزاع صورت می‌گیرد و فاطمه اسدی بعد از شکنجه به همراه یک پاسدار تیر باران می‌گردد و در ارتفاعات چهل‌چشمه دفن می‌شود. در این فاصله و در نبود فاطمه، پسر کوچک این بانو در منزل از دنیا می‌رود و بعد از 3 سال شوهر او از زندان دولتو آزاد می‌شود.

حالا پس از 37 سال پیکر این شهیده تفحص گردید و سردار باقرزاده با حضور در منزل دختر این شهیده خبر تفحص مادر را به تنها بازمانده این خانواده داد.کشور محمودی دختر شهیده فاطمه اسدی که اکنون ساکن مریوان است می‌گوید که پیگیر خون مادر در سازمان حقوق بشر خواهد شد.  

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج، به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها