کد خبر 150891
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

به بهانه ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و به یاد تاریخ‌سازترین شهید مدافع حرم؛

خیلی دلم می‌خواهد رو سفید و شهید شوم

خیلی دلم می‌خواهد رو سفید و شهید شوم

حیات - شهید محسن حججی از جهادگران و اعضای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز به‌دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

«سلام علی آقا!
سلام بابا جان!
سلام پسر گلم...
چند کلمه‌ای هم می‌خواستم با تو حرف بزنم، ببخشید که باباجان در سن کودکی رهایت کردم و رفتم!
اگر ما نمی‌رفتیم به حرم حضرت زینب (س) جسارت می‌شد ‌یا خدایی ناکرده همان خرابه‌های شام برای حرم حضرت رقیه (س) اتفاق می‌افتاد...
علی جان!
من خیلی دلم می‌خواهد رو سفید و شهید شوم و یک بار قبل از ظهور و یک‌بار بعد از ظهور امام زمان (عج) شهید شوم. به خیال خودم می‌گویم که این زرنگی است که دو بار برای اسلام شهید شوی. ان‌شاءالله که بتوانم به این آرزو برسم اما باز هم راضی به رضای خدا هستم؛ اگر به آرزویم رسیدم و شهید شدم که الحمدالله، اگر هم به آرزویم نرسیدم لایق نبودم و شاید صلاح خدا چیز دیگری است. علی جان! بابا جامعه خیلی روز به روز سخت‌تر می‌شود، گناه روز به روز رشد و پیشرفت می‌کند؛ پاک بودن در این جامعه، بسیار سخت‌تر از زمان‌های قبل است و هر چه به ظهور امام زمان(عج) نزدیک‌تر می‌شویم، فتنه‌ها بیش‌تر می‌شود و شیطان قوی‌تر می‌شود.» این واژه‌ها بخشی از یادداشت «شهید محسن حججی» به فرزندش علی است. به بهانۀ سالگرد شهادت او زندگی و روزگار سپری شدۀ او را با هم مرور می‌کنیم.

 

تولد و زندگی

محسن حججی متولد سال 1370 در نجف‌آباد اصفهان بود. پس از سپری‌کردن دورۀ تحصیلات مقدماتی و هنرستان، موفق به اخذ مدرک دیپلم از شاخۀ کاردانش شد و نهایتاً دانش خود را تا مقطع کاردانی رشتۀ «تکنولوژی کنترل» از مرکز آموزش علمی کاربردی «علویجه» ارتقا داد. سال ۱۳۸۵، محسن حججی در مؤسسه تربیتی فرهنگی شهید احمد کاظمی -از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- حضور پیدا کرد و در سال 1391 ازدواج کرد، ثمرۀ ازدواجش پسری به‌نام علی است.
این جهادگر فرهنگی از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب بود و اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود؛ همچنین شهید حججی در مدارس به تبلیغ کتاب می‌پرداخت و از زمره پیشگامان معرفی کتاب در نماز جمعه بود. او در نجف‌آباد استان اصفهان به معرفی و تبلیغ کتاب می‌پرداخت.

 

از جهاد تا شهادت

او از جمله رزمندگان دلاور مدافع حرم بود که در خاک سوریه به شهادت رسید. او از جهادگران و اعضای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز به‌دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید. داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن محسن حججی را داشت، اعلام کرد که وی را به قتل رسانده است. او دهمین عضو از لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه به شهادت رسیده‌اند.
این جوان رشید پاسدار در دومین اعزام خود به سوریه در مرز عراق با این کشور در روز دوشنبه 16 مرداد 1396 به اسارت داعش درآمد و در روز چهارشنبه 18 مرداد 1396 در منطقه‌ای به نام تنفت به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها