کد خبر 150824
۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

سلسله گزارش‌های اختصاصی حیات از دستاوردهای سفر استانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران (12)

ایجاد 255 شغل پس از انعقاد تفاهم‌نامه اشتغال برای ایثارگران زنجانی

ایجاد 255 شغل پس از انعقاد تفاهم‌نامه اشتغال برای ایثارگران زنجانی

حیات - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از عزم بنیاد شهید در حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران زنجانی خبر داد و گفت: از زمان انعقاد تفاهم نامه اشتغال، بین بنیاد شهید و استانداری 255 شغل برای ایثارگران زنجانی ایجاد شده است.

به گزارش «حیات»،  مهندس سعید اوحدی از ابتدای آغاز کار در بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی هماهنگ و سراسری برای رسیدگی به مهمترین دغدغه‌ی جامعه‌ی ایثارگری، «مسکن» و «اشتغال»، هر هفته به یک استان سفر کرد و تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترکی را بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندران به امضا رساند. پایگاه خبری حیات با هدف پیگیری نتایج سفرهای استانی برآن شده است که طی سلسله گزارش‌هایی به بررسی نتایج حاصل از این سفرهای استانی و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بپردازد.

آنچه در پی می‌آید یازدهمین گزارش از این سلسله گزارشات و گفتگوی خبرنگار حیات با علی کاظمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان است، که در ارتباط با نتایج به‌دست آمده و اقدامات انجام شده استان زنجان می‌باشد.

علی کاظمی ضمن اشاره به ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال فرزندان معزز شهدا و ایثارگران، عنوان کرد: با امضای تفاهم نامه های تأمین زمین برای 1250 واحد مسکونی ایثارگران، و 1200 شغل برای این عزیزان، که در سفر پر خیر و برکت مهندس اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات مهمی در این راستا صورت گرفته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه اشتغال بنیاد استان، تصریح کرد: از آبان ماه سال گذشته، جذب و استخدام 176 نفر از ایثارگران زنجانی به صورت رسمی یا پیمانی و قراردادی انجام شده است.

وی همچنین در زمینه تسهیلات اعتباری خوداشتغالی و کارآفرینی برای ایثارگران بیان کرد: 79 مورد تسهیلات اعتباری از طریق بند پ ماده 89 و منابع داخلی اعطا شده است.

علی کاظمی در ادامه با تاکید بر انجام 172 مورد فعالیت زیرساختی بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای اشتغال جامعه ایثارگری، افزود: این خدمات شامل مشاوره های فنی و تخصصی، آموزش های فنی، مهارتی و تخصصی، پروانه کسب ایثارگری، ارائه مجوز فعالیت و ... است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اشتغال بخش خصوصی، اضافه کرد: در هفت ماه گذشته 80 نفر از ایثارگران در بخش خصوصی و غیردولتی مشغول به کار شده اند. پیگیری آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی برابر قانون مربوطه از دیگر اقدامات بنیاد در حوزه اشتغال جامعه هدف است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد بنیاد در حوزه مسکن و تلاش برای خانه دار کردن جامعه ایثارگری استان، با توجه به انعقاد تفاهم نامه جهت تأمین زمین برای 1250 واحد مسکونی ایثارگران در سفر مهندس اوحدی افزود: با توجه به جایگاه مسکن در سبد هزینه خانوار و تأثیرات روحی آن در فرزندان شهید و ایثارگران، و با گذشت بیش از 25 سال از پایان جنگ و تاکید مقام معظم رهبری و دولت بر تأمین مسکن ایثارگران و نیز خواسته آحاد جامعه بر تحقق این امر، و از سوی دیگر افزایش سن جامعه ایثارگری، برنامهریزی برای تامین مسکن جامعه هدف ضروری است. طبق دستورالعمل ابلاغی، متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن اولویت بندی شده، در راستای اجرائی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مصوبات این تفاهم نامه از طریق راه و شهرسازی و استانداری پیگیری شده است.

علی کاظمی ضمن اشاره به هماهنگی و تهیه پیش نویس انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن و نظام مهندسی جهت ارائه خدمات فنی و مهندسی اضافه کرد: دو جلسه به ریاست معاون عمرانی استانداری و با حضور دستگاه های ذیربط برگزار و مصوباتی در این زمینه به تصویب رسیده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه با بیان اینکه مراحل اداری واگذاری دو قطعه زمین در شهرستان ماهنشان به اتمام رسید، اظهار کرد: جانمایی و انجام استعلامات واجدین شرایط در شهرستان طارم و حل مشکل انتخاب پیمانکار مجتمع 224 واحدی کوی نصر زنجان از دیگر اقدامات پیش رو در اجرای این تفاهم نامه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری وظیفه همه مسئولان است، افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری دستگاه های ذیربط بتوانیم گامی مهم در حل مشکل مسکن جامعه هدف برداریم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان گفتگو اضافه کرد: با تحقق این مهم در قالب تفاهم نامه، در بحث مسکن و اشتغال ایثارگران، خدماتی معادل هفت سال گذشته در این دو حوزه به جامعه هدف ارائه می شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها